Resultat 1 till 10 av 81

Ämne: Viasat och Canal Digital slås ihop!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    45 gånger
    Lyfter denna tråden för nu är det ungefär 5 år sen viasat och canaldigital slogs ihopa

alla kanaler simulcryptas fortfarande i 3 system, nagra, conax och videoguard.
    pratade med Allente för jag försökte ändra mina paket, men de verkar bara vilja sälja streaming.
    ”stora” paketet där bla v sport premium, v sport motor, fotboll och v film kanalerna ingick verkar inte gå att nyteckna.
    dessa kanalerna kan inte heller tecknas separat. Likaså tv4 kanalerna (tennis, fotboll m.fl.) finns ej i något paket som kan nytecknas.
    det finns parabol basic och parabol standard antagligen för dessa är vanligast, sen finns det ett nytt parabol standard plus paket, men det enda som är mer i detta plus paket är fler streaming tjänster.
    nya Viaplay sport ligger i basic paketet vilket är lite konstigt

funderar på att fimpa allt nu eller gå ner till basic. Men är det någon som vet om det går att få Eurosport 2 på nått annat sett (Eurosport 1 finns fta på tyska på astra1) (streama via hbo-max är inte intressant)
    marknätet finns det bara SVT och tv4 kvar i samt dansk statlig tv här i Skåne

bredband har också blivit galet dyrt men det är ju svårt att vara utan

hur gör ni andra
    sen tycker jag att det är synd om nu sat tv går i graven i Norden, jag har hållit på med detta sen första Astra satelliten feb 1989 :-(

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Tackad
    101 gånger
    tror iptv tar över mer o mer faktiskt med priset så får du mycket mera än det du betalar dyrt för idag men det är bara min mening och vad jag har sett runt om
    gällande iptv
    har själv hållt på med parabol och skit sen länge tillbaka har jobbat som servicetekniker inom kabeltv boxer parabol osv
    var med när danska stop stop med koder för typ comhem boxer viasat o canal digital
    man brände många kort sen till släkt o vänner osv det va tider det
    Senast redigerad av jo1 den 2025-07-16 klockan 22:19.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Tackad
    18 gånger
    IMG_5668.jpg
    man får klicka vidare efter man valt parabol abonnemang så kommer man till tillvalspaket

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    27 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Lyfter denna tråden för nu är det ungefär 5 år sen viasat och canaldigital slogs ihopa

alla kanaler simulcryptas fortfarande i 3 system, nagra, conax och videoguard.
    pratade med Allente för jag försökte ändra mina paket, men de verkar bara vilja sälja streaming.
    ”stora” paketet där bla v sport premium, v sport motor, fotboll och v film kanalerna ingick verkar inte gå att nyteckna.
    dessa kanalerna kan inte heller tecknas separat. Likaså tv4 kanalerna (tennis, fotboll m.fl.) finns ej i något paket som kan nytecknas.
    det finns parabol basic och parabol standard antagligen för dessa är vanligast, sen finns det ett nytt parabol standard plus paket, men det enda som är mer i detta plus paket är fler streaming tjänster.
    nya Viaplay sport ligger i basic paketet vilket är lite konstigt

funderar på att fimpa allt nu eller gå ner till basic. Men är det någon som vet om det går att få Eurosport 2 på nått annat sett (Eurosport 1 finns fta på tyska på astra1) (streama via hbo-max är inte intressant)
    marknätet finns det bara SVT och tv4 kvar i samt dansk statlig tv här i Skåne

bredband har också blivit galet dyrt men det är ju svårt att vara utan

hur gör ni andra
    sen tycker jag att det är synd om nu sat tv går i graven i Norden, jag har hållit på med detta sen första Astra satelliten feb 1989 :-(
    Tyvärr verkar allt gå via streaming och bredbandsabonnemang bara höjs i pris. Går inte ens förhandla om priset.

Hos Allente har jag dock förhandlat priset rätt nyligen.
    För missade göra det förra året och fick 1 mån hög faktura.

Nu var jag ute i riktigt god tid.
    Så har det bundet till 2026-09-01

Nu har jag dock nåt paket där båda Eurosport ingår, vissa Tv4 kanaler ingår. Men inte all sport eller film.
    V-Film hade ju samma filmer som Viaplay har. Fördelen var dock att man kunde spela in.

Riktigt glad att finnarna bytte system till DVBT-2 så där lär nog inte kanalerna släckas inom nära framtid. Fast man vet inte vad som händer om några år.
    En del av mig vill också fimpa all betal tv när jag ändå har de mesta via marknätet.

Svenskar kan jag dock förstå att man tar streaming. T ex Telia har ju ganska fördelaktiga priser på de sättet att tv i princip ingår. Men skulle jag bo i Finland skulle jag 100% nöja mig med 20 dvb kanaler! Lite annat som sagt i Sverige där bara statlig och tv4 tv ingår.

Streaming vill jag inte börja betala. Lite sur på en del av mina släktingar som kör streamad tv i Finland. Idiotism betala för kanalerna som syns gratis via DVB-T2.
    Göder även betaltv principen
    Dom gör det tydligen för att få inspelning vilken som helst tv klarar av inspelning idag bara man orkar köpa en extern hårddisk eller usb minne.

Själv har jag just DVB för att KUNNA spela in!
    Senast redigerad av kisumisu den igår klockan 08:10.
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    81 gånger
    Tycker det är dålig bitrate genom Viaplay, vet inte varför det inte finns ultra hd där.
    Även SVT Play när man tittar på fotbollen så syns pixlarna tydligt.
    Carpe Diem

Liknande ämnen

1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2018-04-06, 15:57
  2. Viasat och Canal digital
    Av chrille82 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-03-21, 22:45
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 20:51
  4. Viasat o Canal Digital
    Av bigboss62 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 20:39
  5. [LÖST] Viasat ---> Canal Digital
    Av hajenhajen i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 21:05

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss