Visst, jag säger inte emot. Om du redan har haft en dåligt fungerande mottagare och returnerade den så är det troligen fel på pallen av mottagare med det tiilverkningsdatumet.
Visst, jag säger inte emot. Om du redan har haft en dåligt fungerande mottagare och returnerade den så är det troligen fel på pallen av mottagare med det tiilverkningsdatumet.
Hmmmmm.
Leverantören (DVB-shop) säger att Octagon bytt tuner (till Si2166D) under resans gång, men det är typ ett år sedan. Jag har testat med en kompis box med den äldre tunern (Si2166B)och den funkar. Så problemet är ganska klart, MEN det verkar bara vara Thor som påverkas, har nu testat med Astra 4.8E, Eutelsat 13 samt Astra 19.2 & de funkar. Mycket märkligt är det. Skickar ut en passus till alla tänkta köpare av Octagon att problemet finns.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Kan det inte vara så att den söker på c bandet, fast det står ku band.
har du försökt med c bandet??
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast
Hmmm.
Jepp har testat det oxå. Även Blindscan med båda varianterna.
Linux rules!
Hmmmm.
Problemet löst. Det är min multiswitch som skapar problemet, jag testade boxen hos en granne idag med ett singel LNB, och alla kanaler föll på plats med max signalstyrka. Då är frågan: är det boxen eller multiswitchen som är boven i dramat ? Går det att tala om för boxen att det är en multiswitch ?
Linux rules!