En fuskversion du kan göra är att ställa in den någorlunda OK för en av de starkaste satelliterna. Sedan stegar du dig fram till nästa satellit och lite justering och så vidare. När du har kommit till mittensatelliten och den är OK kan du gå tillbaka genom satelliterna och se hut mycket fel det blir längst ut. Från detta kan du pilla lite med uppsättningen och kolla vad som blir bättre och vad som blir sämre.
Halmstad, det är ju nästan exakt 13Ö. Alltså rakt i söder har du Hotbird. Det var många år sedan jag hade min motor igång, men sätter du Hotbird i mitten så skall det gå bra har jag för mig. Vilken mätsak som helst går bra, även en sådan där billig med visare. Jag hade prabolen i gräsmattan så när det var fint väder tog jag ut min gamla mottagare och en minitv (DVDwalkman med line-in)och anslöt de till parabolen och satte igång. Jag hade en 10 m jordad strömkabel och kollade noggrant att sladden inte var i närheten av vatten... Med USALs fixas väl satelliternas placering nästan automatiskt.