OK, skumt det här... Jag har raderat epg.dat på hårddisken, raderat all EPG-data i alla plugins jag hittat. Laddat ner manuellt och angett att den ska skriva över. Lik förb-nnat ligger den felaktiga EPG-datan kvar i min burk.

Men jag kan se att doglover verkligen gjort någon ändring sedan igår. När jag kollade i filen "rytec.channels.xml" igår (det är en av alla filer som laddas ner) så stod där att 1:0:1:1E87:14:46:E080000:0:0:0 skulle ha channel id = "HistoryChn.svn".

Idag när jag gör samma koll så står där istället channel id = "HistoryHD.no" vilket verkar vara rätt! För när jag går in på den norska hemsidan för History Channel så stämmer tablån där med vad som visas på kanalen.

Så det är nog riktigt nu, bara att min box inte fattar det än. Jag har multiboot så jag har provat att boota flera andra images men får samma fel i alla så det är lite skumt. Kanske slutar med en total ominstallation detta...?

Nåväl, uppsidan av det hela är att man lär sig väldigt mycket om hur EPG egentligen fungerar. Men jag kan inte säga att jag begriper allt ännu. Men väldigt mycket mer än för två dagar sedan.