Hmmm.
Logga in i burken mha ssh / telnet , skriv kommandot: oscam -b -c /etc/tuxbox/config (eller var du har konfigerna).
Hmmm.
Logga in i burken mha ssh / telnet , skriv kommandot: oscam -b -c /etc/tuxbox/config (eller var du har konfigerna).
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Tyvärr händer inget när jag kör detta kommando. Dvs ingen avkodning. Blir väl att återgå till OpenATV6.3 som funkar bra. Men tack i alla fall!
Korr:
Jag upptäcker att kortdelning funkar här hemma med OE2.5 (Newnigma2). Men från sk C-lina är det tvärstopp. ? Får nog skippa OE2.5-img.
---------------
Nu har jag OpenPLi 6.2 ("DM original") i boxen. Har fungerat utan problem under ca en vecka. Gjorde en ren installation utan att använda mig av sparade inställningar etc.
Senast redigerad av Stickan den 2020-07-20 klockan 12:03.
Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD
Sedan ett par veckor har jag OpenPLi7.3 (Japhar-versionen) i DM900uhd och den funkar bra. Inga låsningar än så länge......
---------------------------------------------
Nu har boxen börja krångla igen, låsningar som kräver ombootning. Trist. Jag har då lagt in Newnigma2 som fungerar utmärkt med okodade kanaler. Funkar inte med IPTV-kanaler, vilket jag kan ha överseende med tillsvidare. Men avkodning med tuxbox/config/cccam.cfg, eller sk C-lines får jag inte till. Skulle behöva en utförlig manual för detta, då jag är en gammal man som har vissa brister i it-kunskap. Skall attribut ändras från 644 till något annat?
Med img typ OpenATV m fl är det inga problem. Det är i OE2.5 som det inte vill sig.
Senast redigerad av Stickan den 2020-12-02 klockan 18:50.
Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD