Resultat 1 till 10 av 36

Ämne: Erfarenheter angående ISP?!

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    27 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jaha, det var bra fart. Jag lyckades under pandemin när dom släppte på fullt ös med A3 komma upp i 500Mbit som bäst men
    det var inte ofta även om jag hade 1Gbit. Det är möjligt att om jag kanske körde flera parallella dataströmmar så kunde
    jag nog få ut mer men jag utgår oftast från vad man gör på datorn i verkligheten, inte vilket teoretisk fart man kan få ut.

Men jag fick i stort sett alltid mellan 200-350Mbit i genomsnitt när jag ladda ner saker från olika platser på Internet
    osv. Så 250Mbit är värt lite extra pengar om man har behov av att ladda ner ibland, men bara om skillnaden jämfört
    med 100Mbit inte är för stor. Hjälper en del när man laddar ner lite större saker, värst är det med spel och uppdateringar
    för dom är ju monster stora numera. Jag spelar inte så det drabbar inte mig men jag har sett att spelen har blivit
    galet stora.

Det är lite fult att det inte är säkert man får publikt IP längre när man skaffar Internet via fiber. Jag vet sedan länge
    att med 3G/4G när det blev populärt körde man alltid bakom en brandvägg, man kunde köpa till publikt IP. Numera
    vet jag inte hur det fungerar men så var det då i alla fall.
    Javisst är det fult att man inte får public ip med alla operatörer!
    Borde vara en självklarhet när det gäller fiber!

Är ju det som länge varit 4G största svaghet!

Men hittils har alla haft det jag testat. Märker också att bara för att man får ½ priset osv är det fakturavgifter och många verkar ha startavgift också.

Kommer mest troligt byta ut det här också, men blir nog Ownit.
    Inga bra erbjudanden nu i alla fall hos andra.
    Man får väl vänta till "black friday" det som är största lurendrejeri dagen för affärer så kan man göra stora deals på just bredband och telefoni
    Både Telenor och Halebop hade ju bra deals. Då var jag bara för feg att byta bort Telenor som totalvägrade ge mig erbjudandet som gammal kund (väldigt konstigt beteende, men hos dem räknas man som ny kund om man inte varit kund under 1 månads tid). Vet någon hur andra operatörer gör, kan man t ex bli kund hos Halebop om dem erbjuder i år det där 6 månader fritt? Står hos många gäller 1 gång per hushåll men samtidigt får väl inte företag hålla listor om gamla kunder mer än 6 månader?

Som du säger är det ju B att inte få den hastighet man betalar, nu får jag det men tok för hög ping. Men A3 fungerar betydligt bättre hos mig än Halebop gjorde, men jag tackar Halebop som bjöd mig 2 månader helt gtratis surf
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-05-05 klockan 22:17.
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

1. Erfarenheter av minisatip
    Av rolrn i forum Mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-03-01, 15:33
  2. Erfarenheter av Miraclebox 6+ HD PVR
    Av rolrn i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-02-13, 18:38
  3. Erfarenheter VU+ Solo
    Av nauleem i forum Vu+
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-09-08, 22:00
  4. Erfarenheter av VU+ Duo??
    Av zyx_11 i forum Vu+
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 17:21
  5. Erfarenheter av IP-TV?
    Av janbananfan i forum IP-TV
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-05-02, 21:11

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss