@Leatherface, jag hoppas det eftersom det vore olyckligt om man kapade bort alla kanaler och bara flyttade till streaming.
Jag tror man kommer förlora mycket kunder då, dessutom vet vi inte hur det går för Disney+ men kanske det blir
mycket mer streaming i framtiden. Är det så att dessa bolag vill ha mer betalt etc så har jag inget emot om kanalerna
blir extra tillval eller åker in i ett eget paket.
T.ex som Viasat Golf, nu är det ingen bra kanal eller lösning eftersom det blir så dyrt helt i onödan. Då är det bättre
betala för saker man vill se, t.ex. via streaming eller andra tekniker kanske. Men annars är det bara positivt om det
finns dyra paket som tillval för dem som behöver detta, dom kan ju flytta över alla dessa barnkanaler till ett separat paket.
Det är detta som är fördelen med Telias IPTV, eller i all fall tidigare. Dom hade jättemånga olika paket och möjligheter
eftersom dom inte var låsta till förlegad teknik. Nu är dom iofs beroende av att fiberkablarna fungerar men det
visar ändå vägen för framtiden. Jag hade önskat att Canal Digital tar samma väg så att man på de viset kan t.ex.
välja enklare basutbud som går över satelliten som man betalat för.
Sedan stora bibliotek med film, TV etc. Jag tittade en del på Netflix förra året och det funkade bra. Utbudet
är en sak men plattformen och hur det fungerande i en Samsung TV som jag använde då var ju otroligt smidigt
och bra. Allenta har en del att jobba med för att bli bättre än vad dom är. Kanske finns möjligheten nu
när dom inte har Viasat som konkurrent längre.
Det är säkert folk som kommer hänga på låset i sommar och vill att jag ska justera deras parabol eftersom
jag har instrument och dom kan inte själva. Usch vad drygt.