Just nu är väl det vettigaste CD av de legala abbonemangen just för att den är kombatibel t ex med dina dreamboxar! Du kan spela in program därifrån och kvaliten är riktigt bra.
Undvik bara deras boxar kör istället med ca modul!
Änsålänge går det köra cs på de flesta kanalerna. Men samtliga via kanaler är pairade. Men även dessa går in med modul.
Boxer har jag hört är kinkiga gällande HD kanaler dvs pairade och låsta likt Viasat.
Angående internet kan jag bara råda att vara otrogen. Jag är i samma båt Telenors kablar in i huset = DYRT!
Inget abb går under 200kr och dem flesta med vettig hastighet (100Mbit upp o ner) kostar över 300kr månad.
Jag har börjat min otrohetsresa nu. Telenors egna är uppsagd och Halebop 2 månader fritt ska kopplas in snart men kommer sägas upp för den kostar 400kr/mån.
Det må löna sig med paketlösning internet/tv men lättast är det hålla dem separerade så kan man fritt hoppa från bolag till bolag utan att förlora både tv och internet samtidigt. Men det tråkigaste med ip tv är att det är så låst och styrt från operatörens håll vad man kan använda för utrustning, inspelningar mm