Resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Viasat 5gr med cam i Mutant HD51

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Behöver jag byta mina original Viasat CAM modul för att kunna få kanalerna på 0,8 nu Viasat skall flytta kanalerna och bli Allente? Kan man få köpa CAM modulen hos Allente nu för tiden?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    46
    Tackad
    6 gånger
    hej viasat modulen funkar just nu på 0,8w men vet inte hur länge dom köra så

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    293
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av satelit20 Visa inlägg
    Behöver jag byta mina original Viasat CAM modul för att kunna få kanalerna på 0,8 nu Viasat skall flytta kanalerna och bli Allente? Kan man få köpa CAM modulen hos Allente nu för tiden?

    Om det är en visat cam modul du ska köpa så går det bra. Bytte min nyligen till en allente cd modul utan problem
    och fick samtidigt veta att viasat modulen fortsättningsvis kommer att kunna användas, anledningen till mitt byte är att cd modulen
    fungerar till dom flesta enigma2 mottagare. Jag har kvar samma abonnemang som tidigare viasat standard
    eller som det nu heter allente standard vilket medförde att discovery channel, scince mm tillkom.
    Detta gäller givetvis satellitposition 0,8 på bägge moduler!

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Så jag kan kontakta Allente för att byta min CAM mot deras om jag vill. Vad är det för kryptering de kör med Allente kort? vilken mjukvaru cam rekommenderas till min Murtant HD51?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Conax och OSCAM om det går.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    293
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av satelit20 Visa inlägg
    Så jag kan kontakta Allente för att byta min CAM mot deras om jag vill. Vad är det för kryptering de kör med Allente kort? vilken mjukvaru cam rekommenderas till min Murtant HD51?
    När jag bytte min cam nyligen så var det i samband med att abonnemanget med viasat gått ut.
    Om den går att byta mitt i en period vet jag inte, krypteringen är i conax som Schwede30 skriver.
    Oscam går bra dock inte parade kanaler.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Jag har kontaktat Allente, och har fått lite olika besked angående Cam modulen. Först sade de att de skickar ny Allente modul. När den inte kom, så var jag i kontakt med igen. De berättade att den inte kommer eftersom min Cam modul kommer att programmeras om. Jag ifrågasatte det om det verkligen var möjligt att programmera Cam modulen. Sedan berättade de att det kommer att fungera som vanligt med min Viasat modul bara jag riktar min skål mot 0.8 grader och. Jag tror att det sitter människor med en A4 papper i handen och läser rakt av en massa text. Någon som kan bekräfta dessa motsägelsefulla svar? Vad kommer det att hända första december som enligt tidigare besked är sista dagen för 5 graders sändningar?

    Tacksam om ni kan berätta med tanke på min nuvarande kombination som är Mutant HD51+ Viasat modul+ OpenaTV+Ciplushelper vilken kombination av image och mjukvara(Cccam eller Oscam) kommer jag att behöva? Vilken kombination är bäst enligt era kloka hjärnor, om jag skall använda 0.8 graders sändningar nu? Behöver så småningom byta min modul också? Något mer som behövs eftersom Allentes olika svar har gjort mig ännu mer förvirrad(Kanske meningen )

    Trevligt helg på er allihopa!

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Sändningarna på 0.8 simulkryptas i dagsläget i Conax, Videoguard och Nagravision 3.
    Det senare är för nyare boxar som kommande Allente1 boxen.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Är det någon ide att skaffa Strong Conax modul i stället for Viasat modulen?

Liknande ämnen

  1. Hittar inte alla kanaler boxer, mutant hd51
    Av dragonevo i forum Boxer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2021-01-26, 17:29
  2. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2018-04-28, 22:43
  3. Ax 4k-box hd51
    Av Schwede30 i forum Övriga mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-10-07, 19:53
  4. Mutant 200
    Av nandob i forum DGStation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 12:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss