Jag har för mig att det fanns en speciell service fjärrkontroll till en del Philips tv apparater (Matchline)
Kanske vissa inställningar gjordes med den fjärren? Det var så länge sedan så det mesta är förträngt![]()
Jag har för mig att det fanns en speciell service fjärrkontroll till en del Philips tv apparater (Matchline)
Kanske vissa inställningar gjordes med den fjärren? Det var så länge sedan så det mesta är förträngt![]()
VUSolo 4K, Open BlackHole 3.0.2 0.8W, 4.8E, 13.0E, 19.2E
Mycket intressant. Då borde det i alla fall rent teoretiskt vara möjligt komma in i dessa inställningar med rätt inställt universal fjärrkontroll
Dock har jag en känsla nåt råkade gå sönder rent fysiskt. Tycker tv bilden blivit suddigare igen. Men så jäkla intressant se hur länge orkar den här envisa tv fungera
Men dessa sista CRT modellerna gjordes väl med bra komponenter och satsades inte på teknik som räknar ner timmarna då 99% ändå slänger tv och byter till platt tv. Har själv också platt tv som paijat av betydligt mindre antal timmar och på crt från 90 talet var det ju praxis också att dem höll just o just garantitiden på 2 år. Sedan svart i rutan helt och hållet.
Senast redigerad av kisumisu den 2021-11-14 klockan 22:59.
Openpli 9.1 VU+Solo2
Openpli 7.2 VU+Duo
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Gibertini 1.2M (28.2E)
Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.
Nu gav tv typ helt upp. R.I.P
Var nog ändå ålderdom dem blev så för bilden blev också suddigare o suddigare.
Var riktigt bra kvalite när den höll 14år plus i hård bruk.
Man läste på nätet om Philips som gett upp helt efter 2-3år...
Önskar kylskåp, frys, tvätt och diskmaskin var så. Att dem åtminstone höll 10år.
Men man lade väl inte planerad ålderdom till de sista crt som tillverkades när dem flesta inte är så envisa som jag![]()
Senast redigerad av kisumisu den 2021-11-20 klockan 09:51.
Openpli 9.1 VU+Solo2
Openpli 7.2 VU+Duo
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Gibertini 1.2M (28.2E)
Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.