Det jag inte förstår är appar och allente boxen. Jag har även HBO via allente.

Från början funkade HBO bättre men dom kopierade över grejer till sin egen plattform när andra klagade att vanliga
HBO Sverige var dålig kvalite. Sedan blev det HBO max och numera ska man tydligen köra helt vanliga HBO appen
men hur det går till fattar jag inte riktigt och varför gjorde man inte så från början.

Man borde konto administrera etc, inte utveckla en massa egna appar hit och dit. Varför har man flera appar från
samma bolag, det kan inte vara ekonomiskt att jobba på det sättet ?

Det är en sak om man t.ex. använder HBO Max appen och Allente fixar ett konto till dig, sedan betalar du till dom
och kan använda HBO precis som om man skulle betalat direkt mot HBO. Samma sak borde det vara med
Netflix appen.

Dom borde utveckla EN enda allente app som man kör på Android TV som har allt. Att dom sedan har en
egen app i sin box för att det är lite special kan jag förstå men då borde man även kunna lägga in den där
andra Allente appen så man har allt i boxen.

Det är så sjukt rörigt numera, för inte tala om att dom ändrar hela tiden vad man har tillgång till osv.
Det mesta via deras box tycks fungera men apparna är en hel annan sak.

Jag hade också önskat kabel-TV med grundutbud för det är oftast billigt, som Comhem var en
gång i tiden. Visst man får inte så många kanaler men det är inte dyrt och så kan man komplettera
med annat man vill ha via streaming etc.

För mig är parabol enda möjligheten, marksänd mottagning är inte bra och då har jag en DAT-75
med dipol-förstärkare men får ändå bara typ 55-60db och är det riktigt dåligt väder blir det pixlar
även på SVT som ligger längs ner i frekvensbandet av de muxar som sänds ut från Nacka masten.
Det finns fiber och IPTV men när fibern inte funkar som händer då och då kan man inte titta
den vägen plus att det inte är så mycket billigare än parabol. Just detta saknar jag mest, grundutbud
av kanaler som på Comhem tiden.

Så länge Allente har History, Natgeo och andra sådana kanaler kan jag ha kvar det, resten typ
typ SVT1-TV12 tittar jag mycket sällan på. Tycker inte det finns så mycket där att se, någon film
ibland eller så men för det mesta använder jag min dator.