Alla utom Vfilm o Vsport kanalerna gissar jag?
jag dubbelkollade kollade precis så att de inte tagit bort kravet på parning på v sport.
v sport Winter, v sport 1, v sport extra och tv4 sportkanalen kräver fortfarande parning.
v film och de dyraste v sport har jag inte i mitt abonnemang men de har också krävt parning innan och det gör de troligen fortfarande.
resten funkar utan parning.
Kollade nu och endast V Film series är öppen, de andra vFilm och Vsport funkar ej i oscam
Jag har beställt en kortmodul från Allente nu, om jag stoppar i ett Allente kort i den och sedan kör i den i min Samsung tv och aktiverar den, kan jag sedan efter det stoppa modulen i min vu box om jag inte vill köra med Allentes egna box?
Kan någon skriva hur oscam.conf filen ska se ut för att få i gång det.
Sätter du ci+ modulen i vu boxen så får du bild. Oscam har inget med ci modulen att göra. Du kan kolla på en kanal åt gången via ci modulen.
Skickat från min SM-S937B via Tapatalk
Om det är Conax så ska det ej vara några problem, är som föregående talare säger.
Softcam behöver man bara när man kör utan modul.
Däremot så fick jag aldrig Viasat att fungera i min box.
Den kände inte igen Videoguard modulen!
Nu är nog videoguard ett avvecklat kapitel, men fortfarande simulcrypteras kanalerna i Videoguard.
Sedan har det tillkommit "Nagravision".
Kolla så det står Conax på ditt kort då skall det fungera!
Ps. Nya Conax kort är lite mer kinkiga, men det gäller softcam. Nya kort fungerar ej i cccam men Oscam fungerar bra.
Vilka kanaler har du abb på?
De flesta kanalerna är ej parade och går in med softcam och då utan modul. Är bättre ur inspelningssynpunkt modulen kan bråka med inspelningarna plus att du kan inte samtidigt spela in och titta på annan kanal, medans på softcam kan du göra det!
Senast redigerad av kisumisu den igår klockan 10:55.
Openpli 9.1 VU+Solo2
Openpli 7.2 VU+Duo
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Gibertini 1.2M (28.2E)
Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.