Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 44

Ämne: Slutet för marksända betalkanaler?

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    472
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Enda kanal jag känner till som kodas av är Godare och även Axess TV på vissa kort.
    Ok. Går det använda oscam eller måste man ha viaccess2 cam. Jag har bara en gammal MPEG2 box som har via2 läsare.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  2. #22
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 044
    Tackad
    80 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kisumisu Visa inlägg
    Ok. Går det använda oscam eller måste man ha viaccess2 cam. Jag har bara en gammal MPEG2 box som har via2 läsare.
    Du behöver en MPEG-4 box då det är bara det som sänds ut sedan 2021.
    Carpe Diem

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    472
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Du behöver en MPEG-4 box då det är bara det som sänds ut sedan 2021.
    Precis och då behöver jag använda VU+ boxarna.
    Har ju dvb-t i några av dessa men dom är ju MPEG4.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    918
    Tackad
    146 gånger
    Här är länken till Boxers förändring av betalkanalerna med programkort.
    https://www.boxer.se/tv/uppgradering...Q_tB2r8cHqBoMr

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    918
    Tackad
    146 gånger

    Marksändningar kommer inte att avslutas!

    Hittade på Boxers Facebok detta.
    Hej Morris,

    Marksändningar kommer självklart inte att avslutas, däremot kommer tekniken genom marksänt tv med vissa begränsningar. Bland annat att ni behöver ha en antenn för att ta emot signalerna och att kanalerna är grupperade tillsammans i olika "sändarnät", vilket innebär att om ett visst sändarnät ligger nere så kommer kanalerna i det specifika sändarnätet inte fungera. Dessutom kan vi genom marksändning inte erbjuda lika mycket kanaler som vi vill kunna erbjuda för våra kunder.

    Därför håller vi på med byte till kortlös utrustning för att ge er en bättre tv-upplevelse. Men om du vill fortsätta titta på Tv via marksändning så går det självklart bra.

    Har du ytterligare frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice på telefon 0771-21 10 00.

    Med vänlig hälsning,
    Ohanes
    Senast redigerad av Freelock den 2024-08-01 klockan 22:12. Anledning: Marksändningar kommer inte att avslutas!

  6. #26
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 044
    Tackad
    80 gånger
    Verkar som att Boxer ändrat sig nu, efter årsskiftet fungerar inte marksändningarna med programkort längre utan bara fria kanalerna.
    https://www.boxer.se/tv/boxer-andrar...v-tjanster-faq
    Carpe Diem

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    918
    Tackad
    146 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Verkar som att Boxer ändrat sig nu, efter årsskiftet fungerar inte marksändningarna med programkort längre utan bara fria kanalerna.
    https://www.boxer.se/tv/boxer-andrar...v-tjanster-faq
    Tråkigt! Då slutar smartwi också.

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    472
    Tackad
    26 gånger
    Blir dock intressant se om tv6 kommer tillbaka som fri kanal.
    Även vad som händer med tv3 och Kanal5.

    Blir mindre och mindre folk som nås av deras reklam tv

    Eller kommer det gå så långt att linjär tv släcks helt inom nära framtid?

    Realiteten är ju som sagt att det vlir mindre tittare. Gruppavtal har sagts upp och sägs upp.
    Många gått till pirat ip tv som orkar just krångla med ip tv.
    Reklam tv är nog i stor kris snart lol

    Jag ska förresten ringa Allente och säga upp lite kanaler. Fick en chockräkning, bara höjer o höjer priset. Skulle klara utan också, då jag har freetv från Finland och med wooken från andra länder.

    Sen finns det Youtube mm
    Så vi går se vad dom kan erbjuda och den dag det blir endast ip tv där så sägs rubbet upp garanterat.
    Senast redigerad av kisumisu den 2024-08-15 klockan 00:17.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    551
    Tackad
    41 gånger
    Tror det kommer bli en del liv och debatt om detta när slutet på året närmar sig, så vi får väl se vad som händer.
    Tror även tele2 kommer att fasa ut boxer som varumärke senare efter att de släckt marknätet, precis som comhem inte alls finns längre (ens som varumärke för tele2s kabeltv, det lilla som finns kvar via koax).

    kan man ana att Allente kanske får en tillströmning av nått tusental kunder via parabol, av de drygt 200000 som boxer säger sig ha? Alla har ju inte möjlighet eller intresse för internetanslutning.
    För mig kommer boxer vara dött som alternativ, operatörer via ip finns det ju tiotalet så varför välja boxer?

    själv hade jag gärna velat se abo möjlighet via Allente UTAN streaming möjlighet o få tex basic paketet några 100 billigare men tyvärr tror jag inte det kommer. (Man kan dag välja att ha deras paket via enbart streaming och då blir det billigare än via parabol)

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    472
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Tror det kommer bli en del liv och debatt om detta när slutet på året närmar sig, så vi får väl se vad som händer.
    Tror även tele2 kommer att fasa ut boxer som varumärke senare efter att de släckt marknätet, precis som comhem inte alls finns längre (ens som varumärke för tele2s kabeltv, det lilla som finns kvar via koax).

    kan man ana att Allente kanske får en tillströmning av nått tusental kunder via parabol, av de drygt 200000 som boxer säger sig ha? Alla har ju inte möjlighet eller intresse för internetanslutning.
    För mig kommer boxer vara dött som alternativ, operatörer via ip finns det ju tiotalet så varför välja boxer?

    själv hade jag gärna velat se abo möjlighet via Allente UTAN streaming möjlighet o få tex basic paketet några 100 billigare men tyvärr tror jag inte det kommer. (Man kan dag välja att ha deras paket via enbart streaming och då blir det billigare än via parabol)
    Det lär nog bli livat, men tyvärr har en stor del av befolkningen accepterat redan för längesedan att bli låsta bakom operatorstyrda grejor bara för att det är så smidigt. Tom på parabolsidan har man ju sett det. Allente (fd Canal Digital som de hette den tiden) hade boxar som man bara kunde ta emot deras utbud på 1W, verkar inte ha kommit heller nån hack till dessa boxar så att man skulle kunnat ta emot t ex Astra 19ö?!
    De man dock kunde och kan än idag (åtminstone året ut, lär dock slockna sen för Finland går helt till DVB-T2 efter årsskiftet) ta emot finskt marksänd tv.

    Men ibland kan man ha jävligt kul reta t ex grannar. Visst har jag också tagiot fiber men jag har aldrig bytt ut allt (o kommer inte göra i första taget heller).
    Var speciellt kul när vi hade strömavbrott och speciellt kul även att jag fick på min andra grej också lite wow för första gången. Alltså elbilen, en funktion som tom vissa elbilister tycker är onödig dvs V2L (Vehicle To Load, eller vad de nu heter) och finns tyvärr bara i nyare KIA (Ingen annan verkar vara intresserad av den tekniken tråkigt nog). Visst har vi grannar som har bensingenerator men tom dom som hade generator var UTAN tv!!!

    Internet var för övrigt också nere, bara 2G fanns kvar och inte ens på den fungerade internet. Bara ringa och sms.

    Jag håller med skulle också kunna ha bara linjärtv delen och få billigare abb!!
    Deras app är ju så värdelös när den ej fungerar på rootade enheter och en av det få gångerna jag hade velat använda appen i min mobil så blev det fel för att jag var utomlands!
    Senast redigerad av kisumisu den 2024-08-16 klockan 08:25.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. Blanda kabel och marksända kanaler
    Av warre. i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 11:44
  2. Kan ej se betalkanaler (DM500-T)
    Av whitesox i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 09:05
  3. Betalkanaler stendöda
    Av eviln i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 13:09
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 18:49
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 00:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss