Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 44

Ämne: Slutet för marksända betalkanaler?

  1. #31
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 044
    Tackad
    80 gånger
    Är rätt många negativa kommentarer som väntat på Boxers Facebook sida, främst äldre some blir lidande av teknikskiftet.
    Dock påstår vissa att flera äldre är utan internet, kan det verkligen stämma fortfarande år 2024?
    Idag är det rätt svårt att var utan internet, tänker på logga in på banken och så vidare.
    Senast redigerad av joakim95 den 2024-08-21 klockan 20:32.
    Carpe Diem

  2. #32
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    472
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Är rätt många negativa kommentarer som väntat på Boxers Facebook sida, främst äldre some blir lidande av teknikskiftet.
    Dock påstår vissa att flera äldre är utan internet, kan det verkligen stämma fortfarande år 2024?
    Idag är det rätt svårt att var utan internet, tänker på logga in på banken och så vidare.
    Är kanske inte utan internet men använder svajig och begränsad mobilt bredband lösning eller helt enkelt har bara mobiltelefon med mobildata.

    Känner även yngre människor som lever så.
    Inte så långt tillbaka gjorde jag också så det var innan vi fick fiber. Aldrig haft fasttelefon eller ADSL. Nu är väl ADSL nätet mer ellwr mindre nerlagt och alla får inte ens fiber.

    Kul se tv på svajigt mobilnät.

    Men som sagt kan ju hela det här innebära även positiva saker som tex att vi får free tv äntligen.
    Tror tv bolagen har mer att förlora här.
    Dom flesta som streamar ser ej reklamen och blir mindre reklamintäkter.

    Bara egentligen hoppas att dessa betaltv plattformar konkursar.
    Själv förlängde jag dock mitt abb hos Allente fick halva priset. Men sade ändå upp lite filmkanaler trots 50%. Samma saker går ju om och om igen...

    Hade kanske kunnat få ännu bättre deal, men lät det gå.
    Märks att det är kris.
    Har inte alls samma lycka när jag förhandlar om internetabonnemang eller elpriser osv! Kanske nån löjlig krona hit o dit som man får rabatt men inte mer.

    Tom börjat överväga gå tillbaks till mobiltinternet men dom flesta verkar onte vilja det när dom kan härja fritt och öka kostnaden för fibern. Men just tv tror jag många sagt upp därav bra rabatter.
    Senast redigerad av kisumisu den 2024-08-21 klockan 22:22.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  3. #33
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    551
    Tackad
    41 gånger
    Jag har heller aldrig haft eget adsl eller fast telefoni abo nånsin.
    från 2005 till 2012 bodde jag i en lägenhet väldigt nära mitt jobb…. Typ 200m fri sikt på fjärde våningen (park emellan)
    en riktantenn bägge ändar så hade jag gratis internet hehe. (Jag skötte nätet på jobb så det var ju även till nytta för jobb att jag hade tillgång hemma)
    när jag flyttade till hus levde vi 2013 och halva 2014 med enbart mobiltelefoner och mobilt bredband samt tv via parabol.
    april 2014 fick jag fiber, 99kr i mån då. Nu 399kr i mån Snacka om prisökning
    blev lite OT

  4. #34
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 044
    Tackad
    80 gånger
    Nu fick min mamma mail från Boxer att programkortet slutar fungera 9:e oktober
    Carpe Diem

  5. #35
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    918
    Tackad
    146 gånger
    Eftersom det ska fungera till 31 Dec 2024 så då borde man kunna Återaktivera programkortet.
    För att återaktivera programkortet behöver man nog kontakta Boxers returavdelning (de som skickat TV-hub mini) och begära återaktivering. Be din mor testa detta.

  6. #36
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 044
    Tackad
    80 gånger
    Kan ju prova skicka mail och fråga
    Carpe Diem

  7. #37
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 557
    Tackad
    53 gånger
    Antagligen slutar dom med utsändningarna för att Teracom förmodligen ska ha bra mycket mer betalt numera, då är lönsamheten borta. Sedan har ju landskapet för TV förändrats otroligt mycket de senaste 10åren. Om det nu är så att alla kanaler försvinner till förmån för någon typ av streaming så hoppas jag åtminstone att de kanaler som blir kvar (gratiskanalerna) alla kan uppgraderas till HD kvalite. Antar att allt numera sänds i MPEG4 så det borde vara möjligt.

  8. #38
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    472
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Antagligen slutar dom med utsändningarna för att Teracom förmodligen ska ha bra mycket mer betalt numera, då är lönsamheten borta. Sedan har ju landskapet för TV förändrats otroligt mycket de senaste 10åren. Om det nu är så att alla kanaler försvinner till förmån för någon typ av streaming så hoppas jag åtminstone att de kanaler som blir kvar (gratiskanalerna) alla kan uppgraderas till HD kvalite. Antar att allt numera sänds i MPEG4 så det borde vara möjligt.
    Det blir intressant att se vad som händer efter nyår!
    Blir det svart i rutan eller några till gratiskanaler!

    Kanalerna i sig kan inte bara abrupt sluta då t ex Allente har dessa.

    Själv gissar jag på att Boxer kommer fördröja nedsläckningen, har för mig jag läste någonstans att dom har avtal 2025-12-31.

    För mig blir det intressant *2, Finland skall släcka hela DVB-T nätet efter nyår, då blir det DVB-T2.
    Alla kanaler skall börja sända i HD.
    Just nu sänder bara 1-4 i de nätet och HD. Resten sänder extremt lågupplöst.

    Blir som sagt intressant vilka muxar som blir kvar och vad dess kommer sända.

    Jag saknar dock en bra DVB-t2 mottagare, skulle vilja ha det till min vu+duo box åtminstone.
    Tänkte nu i somras uppgradera min Finlandantenn så jag skulle kunna ta emot kanal 5, kanal 6 och National Geographic. Dom sänder i Oulu och via nån slavsändare i Kemi. Får ingen bra bild med nuvarande antennsystem på dessa så var ingen ide rikta om den antennen. Men jag väntar väl och ser om Femman börjar synas från Tervola eller blir en frikanal i Svenska marknätet. Har kanal 5SE via Allente men kommer mest troligt säga upp Allente då det blivit alldeles för dyrt och känns surt betala för reklam tv. Dock lite kul att envist hålla sig fast i gammal beprövad teknik! Alla vill ju att man skall byta till iptv och streaming.

    Liksom se vad som kommer hända som med Cmore. Kommer abbonemanget bara sägas upp så småningom om man vägrar iptv.

    Javisst pågår det en förändring vissa BRF/Hyres bostäder viker sig till gruppavtal IPTV, andra säger att man får själv välja och vissa använder marknätet. I alla fall här nära finska gränsen. Men en gemensam nämnare är att Tele2 kabeltv sägs upp som gruppavtal lite här och där som den har varit en standard. Vissa är glada för det (mer finska kanaler) andra är ledsna när dom ser bara SVT och Tv4 från Sverige.
    Senast redigerad av kisumisu den 2024-09-10 klockan 23:13.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  9. #39
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 044
    Tackad
    80 gånger
    Fick detta svar från Boxer angående att få ha kvar programkortet till årsskiftet:

    "Hej,
    Nej, det kommer tyvärr inte att gå. Tekniken släcks tidigare i erat område och kommer därför inte att kunna användas"
    Carpe Diem

  10. #40
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    472
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Fick detta svar från Boxer angående att få ha kvar programkortet till årsskiftet:

    "Hej,
    Nej, det kommer tyvärr inte att gå. Tekniken släcks tidigare i erat område och kommer därför inte att kunna användas"
    Okej så 9/10 slutar kanalerna sändas från din sändare?

    Återkom gärna om fallet är så.

    Jag gissar på att det är ren bullshit eller att dom vill stressa folk pga att from 2025-01-01-00:00 börjar Kanal5 och Tv3 synas okodat (om vi har tur)!

    Dom som väntar till sista dagen är förlorade kunder dom som fortsatt med ip tv är kunder åtminstone 2 år till....plus ingen ångerrätt på 14 dagar som man annars har! Men är sen länge förlorat om man nytecknat ip abb långt innan årets första dag. Sen sitter där och betalar för något som är gratis via marknätet.
    Senast redigerad av kisumisu den 2024-09-16 klockan 16:33.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. Blanda kabel och marksända kanaler
    Av warre. i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 11:44
  2. Kan ej se betalkanaler (DM500-T)
    Av whitesox i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 09:05
  3. Betalkanaler stendöda
    Av eviln i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 13:09
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 18:49
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 00:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss