Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Övergång från Boxer till Linden Data?

  1. #1
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    795
    Tackad
    15 gånger

    Övergång från Boxer till Linden Data?

    Sedan några år är jag bosatt i lägenhet. Ingen parbol längre (:

    Vi hade Boxer som levaerantör fram till sista månadsskiftet. Funkade bra med Mina DM-boxar.

    Men nu m,ed Liden Data så nu är det CryptoGuard CI+ SECURE PLUS DVB SMiT. Funkar bara med modulen insatt i TV-apparaten. I Dreambox funkar detr inte alls

    Trist, men jag ser ingen lösing. Någon som känner till och har löst problematiken?
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    278
    Tackad
    17 gånger
    Ingen aning men har du testat
    ciplushelper plugin .?

  3. #3
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    795
    Tackad
    15 gånger
    Var hittar jag info om denna plugin? Skulle vara jättebra om det finns en lösning. Fast det verkar som att det kostar pengar....
    Senast redigerad av Stickan den 2024-09-22 klockan 19:31.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    278
    Tackad
    17 gånger
    Nä är gratis , bara googla . Har på datorn hemma för senaste pli om du vill ha ? Men du bör hitta den innan jag är hemma igen på fredag
    Edit tror det var här jag tog ner https://www.linuxsat-support.com/thr...natv/?pageNo=1
    Senast redigerad av Jönke den igår klockan 20:01.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    553
    Tackad
    41 gånger
    Kan ju vara att din cryptoguard ci+ cam gör nån extra kontroller av mottagaren.
    Så gör ju tex viasats orginal ci+ cam (för videoguard), jag fick den att funka i ett antal tv apparater men inte i min dreambox. Ska funka i nån Mut@nt mottagare bla.
    Jag hittade även en info flagga i en meny där det står om modulen anser sig sitta i en "godkänd" mottagare eller inte (modulen får info om bla fabrikat/version på vissa hårdvarukomponeneter i värd-mottagaren och kan sa beslut med detta)
    På tv apparaterna sår det ok.
    Jag har alltså inga problem att gå in i modulens menyer även på dreamboxen men det står att värd-mottagaren ej är godkänd o man får ingen bild.
    Kolla om du har nått motsvarande i din cryptoguard cam

    Tycker dock att det med nån mjukvara borde gå att fejka vad för info som värd-mottagaren rapporterar till mudulen

    Nu är ju problemet överspelat för mig eftersom allente kör alla 3 kodningssystemen och deras conax moduler funkar bra

Liknande ämnen

  1. byta från CD till Boxer ?
    Av nullebulle i forum Vu+
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2021-04-19, 20:46
  2. Xbmc från data till dm500hd
    Av j0cke78 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-11-18, 20:35
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 20:02
  4. film från data
    Av skanekrille i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-08, 06:26
  5. Data från Originalkort?
    Av Kroeger i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-07-30, 10:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss