Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Nedräkning till slutet för sattv i UK har påbörjats

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    27 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    nå boxer har inte haft nån kampanj vad jag kan minnas, dock hade Telia det lite senare.
    parabol var rättså stort på 90 talet, i Norden var det PAL och d2mac som gällde! 90-95 var det Astra på 19,2ö sen flyttades allt skandinaviskt till 5ö och 1w.
    boxer drog igång via mark runt 99, samtidigt som canaldigital började gå över till digitalt. Viasat började med digitalt nått år senare och båda körde parallellt i d2mac och dvb ett par år. Comhem började också med dvb via kabel då, dock körde dom paralellt analogt under jättelång tid framåt
    på den analoga tiden fick man köpa sin mottagare själv o skulle man ha d2mac (vilket alla kanaler i Norden sändes i, och ja d2mac var eg ett hybridsystem som var delvis digitalt) så var mottagaren DYR.
    Digitalbox ingick oftast i abonnemanget när digital-tv började.
    nått som dock var vanligt från ca 95 o ända till runt 2004 var piratkort. Både i d2mac och sen digitalt, det var t.o.m. så att det fanns piratgrejer till det nya digitala redan innan det analoga släcktes. Det var jättestort o det var säkert fler ”pirat tittare” än legala kunder, speciellt i slutet av d2mac eran.
    att digitalbox ingick i abo var ju också ett sätt för bolagen att stävja pirattittandet för det var rätt dyrt att köpa en digitalbox utan abo.
    Eran med piratkort tog slut runt 2004 och precis då tajmade Telia in en kampanj på sin helt nya IP-TV via adsl, man fick ett år gratis tv om man förlängde sitt adsl abo i 2år tror jag det var. Mkt smart och rätt tajmat när det var slut med pirat över satellit. Många övergav nog parabolen då tyvärr o gick över till Felia istället för att börja betala för satellit tv.
    95 o några år framåt var jag i 16-18 års åldern o då minns jag att man såg paraboler på de flesta villor. Även vanliga antenner hade alla. Man såg direkt om det var ett villaområde med centralantenn, det såg nästan konstigt ut när det saknades antenner på husen
    Ok. Kanske det är så.
    Dock tycker jag dom flesta kör med Boxer. Kan ju dock ha med det att göra att jag bor på ett område där man kan ta emot finsk tv. Det går inte på samma sätt med parabol eller fibertv.

Det enda jag sett av Telias Adsl tv var att den var helt värdelös. En granne tog de just då när dom erbjöd gratis.
    Är ju såklart inte samma sak som dagens ip tv.

Men ip tv vill jag inte ta just pga att man låser sig då helt till deras utbud och regler. Allente sattelit tv går fortfarande in i egna boxar. Kör nu själv en hybridlösning med sattelit, marksänt i samma box och jar börjat experimentera lite med IPtv också i samma box men då pratar vi om pirat eller gråzon tv
    Senast redigerad av kisumisu den 2024-10-31 klockan 07:00.
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

1. Slutet för cardsharing??
    Av Merlinen i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 18:40
  2. Slutet på en era
    Av Schwede30 i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-11, 23:49
  3. Hack-a-sattv-smart-card
    Av jeklund i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 10:24
  4. slutet är nära
    Av wiggen-cx i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 20:42
  5. Slutet NÄra?
    Av Morbid i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-15, 14:26

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss