Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Allente appen o linjär tv

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    44 gånger

Allente appen o linjär tv

Bytt sovrum o ännu inte orkat dra koax till dreamboxen i nya sovrummet. Tänkte att det går väl bra att streama.!?
    och det gör det… oftast. Men ibland blir bilden extremt pixlig och lågupplöst. Det verkar bero på vilket program som visas.
    igår stod tvn på på tv4 o funkade perfekt, men när nyheterna började vid 22 blev bilden helt lågupplöst o pixlig. Det funkade ändå men gick ju knappt att titta. När nyheterna var slut så blev det bra bild på tv4 igen efter en stund.
    Det var perfekt bild på andra kanaler i Allente appen, det var bara just tv4 nyheterna som var kass o det var inte mitt bredband (248mbit enl bredbandskollen.

kan det vara tv4 eller Allente som inte pallar när för många streamar samtidigt?
    Det var en Apple TV som appen körde på

en sak till. Streaming ligger efter 40s jämfört med parabol, ganska konsekvent, har jämfört flera kanaler.
    Senast redigerad av jippe den 2025-01-20 klockan 21:41.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Tackad
    18 gånger
    Låter som internet / nätverksstrul.
    BTW så kan du testa remote channel stream converter plugin på din dreambox om du inte orkar dra coax

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    44 gånger
    Jo remote channel stream converter är ju också ett alternativ… har ju Coax till ett antal boxar att hämta från o då slipper man fördröjningen dessutom

jag trodde också att det berodde på mitt bredband, men jag testade med bredbandskollen samtidigt som bilden var pixlig, o 248mbit på 250/250 är ju helt ok. Det är dessutom bredband via Allente så de borde ju ha bra ös mot sina egna servrar…

ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    81 gånger
    Är det 720p genom Allente appen som det är med Tele2 Play?
    Carpe Diem

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Tackad
    18 gånger
    Hur kan man kolla det ?

ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    81 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Jönke Visa inlägg
    Hur kan man kolla det ?
    På Tele2 Play står det där man ändrar bildkvalité under uppspelning.
    Carpe Diem

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    44 gånger
    tvn visar 1920x1080 /50p men det är väl vad appletvn matar ut via hdmi.
    Hittar ingen info eller inställning om upplösning i Allente appen.
    Bilden ser ut att ha minst lika bra upplösning som över sat, men jag upplever ändå det som där är bättre ”flow” via satellit. Blir en mjukare bild att titta på men man märker bara skillnad när man växlar o har tittat en stund på det andra.
    tror det är färre bilder per sekund via stream eller så har det med komprimeringen att göra. Det märks speciellt vid snabba rörelser eller när bara ett litet objekt i bilden rör sig snabbt och det inte är jättemkt rörelser för övrigt, tex när det är sport o pucken skjuts hårt över hela rinken, via stream försvinner då pucken o dyker upp i andra änden, men över satellit ser man dess rörelse hela vägen.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Tackad
    18 gånger
    Min upplevelse är precis som du säger att bilden är lite ryckig från Allente stream på Allente 1. Apple TV har bättre flyt

Liknande ämnen

1. Allente 1 ADB?
    Av Jönke i forum Allente
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2025-01-25, 00:57
  2. Nu finns Allente-appen till smart-tv.
    Av Freelock i forum Allente
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2023-04-01, 00:02
  3. Canal-digital appen från Oneplace-boxen?
    Av Vispen74 i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2021-03-28, 13:16
  4. Bästa appen vu+
    Av crazytok i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-11-18, 15:48
  5. Dålig bild på blackbox appen
    Av Glidarn39 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-21, 21:50

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss