Låter som internet / nätverksstrul.
BTW så kan du testa remote channel stream converter plugin på din dreambox om du inte orkar dra coax
Låter som internet / nätverksstrul.
BTW så kan du testa remote channel stream converter plugin på din dreambox om du inte orkar dra coax
Jo remote channel stream converter är ju också ett alternativ… har ju Coax till ett antal boxar att hämta från o då slipper man fördröjningen dessutom
jag trodde också att det berodde på mitt bredband, men jag testade med bredbandskollen samtidigt som bilden var pixlig, o 248mbit på 250/250 är ju helt ok. Det är dessutom bredband via Allente så de borde ju ha bra ös mot sina egna servrar…
Är det 720p genom Allente appen som det är med Tele2 Play?
Carpe Diem
Hur kan man kolla det ?
tvn visar 1920x1080 /50p men det är väl vad appletvn matar ut via hdmi.
Hittar ingen info eller inställning om upplösning i Allente appen.
Bilden ser ut att ha minst lika bra upplösning som över sat, men jag upplever ändå det som där är bättre ”flow” via satellit. Blir en mjukare bild att titta på men man märker bara skillnad när man växlar o har tittat en stund på det andra.
tror det är färre bilder per sekund via stream eller så har det med komprimeringen att göra. Det märks speciellt vid snabba rörelser eller när bara ett litet objekt i bilden rör sig snabbt och det inte är jättemkt rörelser för övrigt, tex när det är sport o pucken skjuts hårt över hela rinken, via stream försvinner då pucken o dyker upp i andra änden, men över satellit ser man dess rörelse hela vägen.
Min upplevelse är precis som du säger att bilden är lite ryckig från Allente stream på Allente 1. Apple TV har bättre flyt