Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 39

Ämne: Nostalgi

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    654
    Tackad
    29 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    kisumisu det har vi avhandlat i en annan tråd.
    Duna tv sände väldigt högt i frekvens i 11GHz bandet, kan vara så att det blev uppe i högband på ett universal lnb och din enkla box inte klarade att sända 22kHz tonen för att växla över huvudet till högband
    Jag minns att jag körde med LO10,0GHz mot både astra och hotbird på den tiden, sen fick jag gå över till universal strax efter jag skaffat en digitalbox eftersom jag inte fick in allt med 10-Huvudena.
    Det är sant nu när jag sökte.
    Jag och mitt minne, sorry
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    56
    Tackad
    7 gånger
    det gick jättebra tillverkade en liten plastbit,montera i 45grader och hittade 763kanaler,jag behöver inte vrida den för att byta mellan L oc R det funkar ändå
    link till plastbiten XD12Drawing.jpg (1872×657)

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    56
    Tackad
    7 gånger
    finns lite mer info om 36E på hans sida
    PD First attempts En

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2012
    Inlägg
    29
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tamos Visa inlägg
    det gick jättebra tillverkade en liten plastbit,montera i 45grader och hittade 763kanaler,jag behöver inte vrida den för att byta mellan L oc R det funkar ändå
    link till plastbiten XD12Drawing.jpg (1872×657)
    Kul att det funkade! Plasten hamnar ju +/-45grader beroende på om H eller V antennen används i ett universal LNB.

Liknande ämnen

  1. Nostalgi
    Av erikredo i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 22:21
  2. Nostalgi..
    Av strachan i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 01:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss