Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Nostalgi

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    48 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    starkare uppe i norra sverige än nere i skåne dessutom
    Jag är rättså säker att jag inte kan få in den, har mycket svårt att få in saker längre ut än 30w och 42ö trots att jag har helt fri sikt, ska se om jag har tid och ork att mecka nåndag (har motor, men höjden blir antagligen fel när det är så långt ut)

Men vilken enorm footprint i ku-bandet... har nog bara sett så stora footprints i 4GHz bandet innan. Där måste jag var rätt hög effekt i tranpondrarna i den satelliten.

Jag misstänker att ekspress satelliterna ligger på positioner där det låg Gorizont satelliter under 80 talet och en bit in på 90 talet. Satellit är ju ett bra sätt att täcka in ett sånt enormt land
    kolla 75 öst med

Färsking
    Reg.datum
    Dec 2012
    Tackad
    4 gånger
    20250324_153106.jpg20250324_154838.jpg20250602_145140.jpg

Nu minns jag inte vilken satellit jag tog in... Men jag gillar att testa gamla grejer och tog fram ett gammalt cirkulärt LNB och riktade in en rysk satellit som sände cirkulärt. (Sommar 2025)

Liknande ämnen

1. Nostalgi
    Av erikredo i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 22:21
  2. Nostalgi..
    Av strachan i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 01:30

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss