Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Problem med synk kabel till humax

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Problem med synk kabel till humax

Har laddat hem uppdateringen till boxen o ska uppdatera den så står det att man ska ha en 9 polig hona hona från com porten till boxen.
    Nu till mitt problem,jag har bara en 25 polig kontakt som jag kör in i skrivarporten o 9 polig till boxen,men det verkar som man bara kan prata via com porten,(som det står i beskrivningen) Går det att få boxen att prata med skrivar porten så jag slipper köpa en ny kabel?

Gäst
    Det är helt olika sätt att överföra data, så det går tyvärr inte.

9 polig hona hona från com porten till boxen
    Detta är vad man brukar kalla en noll-modem kabel om du undrar...

/Spock

Det skulle vara om du kan välja i programmet att använda LPT1 istället för COM.... annars så är det inte stor chans att det funkar, com och lpt skickar data på helt olika sätt, dock kan du köpa en adapter 9 <-> 25 pol, det kostar inte så mycket och finns till och med på biltema.

ok

Tack för era snabba svar... Får bli Biltema då...

Gäst
    Den adapter du syftar på är väl en 25-polig com till 9-polig com, eller hur? Den kan du inte använda för att gå från parallell till seriell (com).

Gör uppgraderingen från en annan PC som har en comport, om din saknar. Är det en nyare laptop du har saknas ofta com portar men på stationära är det fortfarande standard.

/Spock

Eller plocka fram ett par D-subbar och lite rk och löda lite.

??

Nollmodemkabel
    Multiheadkabel för seriell överföring mellan datorer. Försedd med DB9F och DB25F kontakter i båda ändarna. Längd 1,8 m.

sn:23-588 49,90 kr på Biltema bör fungera då?

Tack för ditt inlägg Spock,jag var på väg till biltema för att köpa en övergång...

Liknande ämnen

1. En kabel till fyra mottagare
    Av Teeo i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 12:00
  2. Azbox till tele2 kabel
    Av zipz i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 22:38
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 13:59
  4. data kabel till SAMSUNG SGH-C100
    Av snugge i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-30, 19:19
  5. Till er Humax 5100-c problem
    Av xlh 1200 i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 08:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss