Citat Ursprungligen postat av Tommie
Citat Ursprungligen postat av Mr.F
ni forfarande på med erat tjatande om att lämna tillbaka boxen vs betala ett abbonemang! var och en är väl så gammal att man själv kan ta ställning till detta.Släpp detta nu och lägg energin på att försöka lösa mysteriet kring det nya kortet.Det är mycket intressantare än att lyssna på vem som skall göra vad med sin box.!!//MVH :?
Håller med MR.F till fullo.

Tänk så här. SKY i England är inte knäckt på långa vägar. Ändå betalar folk hutlösa summor för att se det eftersom dom mer eller mindre har monopol på allt vettigt som visas.

Att säga upp sitt Com Hem abonemang och skicka tillbaka boxen innebär att företaget rent principiellt vinner mot piraterna.

Fundera på varför ni vill ha fri TV? För mig handlar det inte bara om att titta gratis. Jag är trött på monopolet dvs att få några sk-t kanaler för en dyr summa. Vill därför tvinga Com Hem att ändra policy vad gäller priser på utbudet.

Äger ingen utrustning i dagsläget men försöker ändå fundera och komma med idéer här på forumet.

Som sagt ju fler vi är som hjälper till desto snabbare kommer det en lösning.

Det kostar mer för Com Hem att ta fram ytterligare ett system snart än om folk skickar tillbaka boxar.

Vi SKA "kriga på" nu.

/Tommie

hmm nja....kan väl inte hålla med direkt... jag ser det mer så här....dom har satt sitt första straffkast och leder med 1-0 över oss för vi kan inte kolla gratis snart....då lämnar vi tillbaka våra boxar och ger dom ytterligare ett straffkast = 2-0 (vi ger inte upp...vi låter dom bara utöka ledningen)....men sen leker vi Jordan och låter "dom som kan" knäcka systemet och sedan gå upp med 2 sek kvar och sätta en 3:a och avgöra matchen!

jag ser ingen som helst anledning att betala 199:- i månaden för 8 skitkanaler som jag inte kollar på nu ens en gång (Viasat Sport undantaget). Och jag har inte programmeringskunskaper eller liknande för att kunna knäcka detta system så själv är jag inne på spåret att lämna tillbaka boxen nu....tjäna 199:- i månaden i x antal månader och sen hyra en ny när systemet är knäckt.....vem vet, det kan ju ta hur lång tid som helst i princip att knäcka detta, så varför pröjsa i onödan?