Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: kopiera låsta guldkort och funcard

kopiera låsta guldkort och funcard

Hej!

Jag skulle vilja kopiera ett guldkort.
    En vän till mig köpte för ett tag sen ett guldkort från nätet. (detta har givetvis allt)
    Jag skulle vilja kopiera detta kort. Jag har i forumet och sett att om man läser av ett guldkort som är låst, så raderas eepromet, innan informationen utläses, är detta korrekt?

Läste även att jag skulle kunna programmera ny Pic fil för att sedan läsa, hur fungerar det, är det alltid bara PIC filen som är skyddad?
    Ponera att jag programmerar PIC enligt GEO 34. Men eeprommet är prog. med tex. Etheral, vad händer då?

Jag antar nu att detta kort är låst eftersom säljaren är en stor dealer som tjänar pengar på dessa kort.
    Nu undrar jag, hur skall jag bete mig om jag antar att ett kort är låst och jag ändå vill läsa av det (kan inte gärna chansa, eftersom allt lär försvinna då).
    Vänligen hjälp mig med detta, skulle även önska hjälp enligt samma förfarande fast med funcard!!

Tack på förhand!

Gäst
    Du kan alltid läsa av eepromet med t ex Multiprog + MP3.5. Den skriver över PIC koden med en loader som sedan läser ut eepromet. Det enda du behöver veta då är i vilket format eeprom filen får: Geo34, ,ViaEncrypt, Ethereal eller vad det nu kan vara. Eftersom du vet vad sista byten är i alla nycklar är det som regel en lätt match att hitta nycklarna även om formatet är okänt. Är det ett okänt format rekommenderar jag att du skriver ned vad serienumret är innan du läser av kortet. Kolla i en log, det är enklast.

Alternativt testar du dig fram med olika PIC filer och din urlästa eeprom fil tills det funkar. Jag hade dock identifierat typen först.

/Spock

Tack Spock!

Detta skall jag testa!

Liknande ämnen

1. Kopiera ett Guldkort ??
    Av gussi i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 17:14
  2. Kopiera guldkort?
    Av nisse_ks i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-09, 16:27
  3. Boxer låsta guldkort?
    Av ägge i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 11:45
  4. [LÖST] hjälp med kopiera guldkort
    Av kjellebond i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 15:24
  5. Kopiera guldkort
    Av jowa45 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 17:41

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss