Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Programvara till M-II Brännare?

Kan denna länk vara nåt?

http://software.intercode.dk/

@alvar
    tror inte det, har redan kikat då den förut
    Jag tror inte att det behövs nått speciellt progg för att sätta den i dom olika "moden", den är mycket mer primitiv än tex MP3.5

@plumber
    Prova även att inte ha någon extern ström alls, den ska kunna ta det igenom serie sladden

Ja Du T-bird, nu har jag ändrat till 6.00 MHz, jumprad i phoenixläge och laddat funcardet med slipstream från comhem men vad ska jag köra det med för program? provat mkextract det står error, och på Franska dessutom. Fortfarande inget program som hittar bännaren.

Har prövat utan extern ström, i multiprog. lyste den ett tag för att sedan tala om att det inte fans någon brännare.

Du ska inte prova MKextrakt, det är bara för orginalkort

kör slipstreamed114 på ditt funcard, med det så kan du läsa ett fun med phoenix, det är bara för att kolla om proggern fungerar, enkelt och smärtfritt (finns på filsidan om du inte har det)

Om det fungerar kan vi börja med Mkextrakt för där kan det vara så många andra problem, vi tar ett i taget

Ska nog inte ha någon extern ström. Provade slips.114 och då tändes dioden grönt en kort stund efter det kom en skylt där det stod No Loader på slips.114.

En fråga till för att vara säker: Har du programerat funcardet med slipstreamfiler med din Infinity progger först? (speler ingen roll om dom innehåller nycklar eller ej, kan iof vara bra om det ligger nått i den så att man ser att får igen samma nycklar)

När den säger "No loader" så låter det som att kortet är tomt

Jag har bränt in slipsreamfilerna som jag hämtat ifrån guiden och de finns på kortet när jag tittar på infinity brännaren.

Vad trött jag blir :?

Börjar få slut på ideer
    Verkade enklast att få bekräftat att det fanns kontakt mellan dator och phoenix med hjälp av Slipstreamed

Vilka versioner av Mkextrakt har du testat mot orginalkortet?
    Prova alla, ibland är det bara en version som går
    Om ingen funkar prova Viafm
    Om inte den funkar prova Viatool

Problem är till för att lösas, ge inte upp

Den börjar bli lite halvjobbig den här! Provade mkextract 1.6 och den funkade längst av alla, men det blev något fel som
    (Erreur d`exècution `62`: L`entrèe dèpasse la fin de fichier) Du kan väl Francosos! kom på en sak om kortet, som jag fick för en vecka sedan av en polare som i sin tur hade fått sitt nya comhemkort. Det kanske inte funkar att ta ut något användbart ifrån det gamla? Jag gjorde en printscreen av MK:n men vet inte om man får eller hur man gör för att få in den i forumet, kanske blev enklare för er att se vad som händer.

Liknande ämnen

1. programvara till en mII brännare
    Av 1000foting i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 17:36
  2. Programvara till GPS-mottagare
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-06-23, 19:51
  3. Ny programvara till Nokia 9802S
    Av abloy i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-09, 21:30
  4. [LÖST] tom programvara till guldkort?
    Av perka i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-15, 16:16
  5. Ny programvara till Funcard.
    Av Johan i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-22, 20:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss