Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Dator som Dekoder.

Dator som Dekoder.

dator, ett dvb-c pci-kort med CI-interface och viaaccess CAM så kan du använda datorns hårddisk

det där hittade jag då jag sökte på forumet MEN, vad är prylarna och vart hittar man dom?

dom som jag har noll koll på:
    pci-kort med CI-interface
    viaaccess CAM

Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Tackad
    2 gånger
    jag kör
    Technotrend dvb-c
    hauppauge CI för två slots att montera i bredvid floppy
    viaccess cam - sån där röd.
    original kort

dessvärre så brann sladden nyss - flatsladd med 2x50pin - den som går från CI till dvb-kortet

Vet inte vad en sån heter - om nån vet vad jag menar - please help ;-)

Jag köpte mina prylar (förutom CAM för det har jag inte köpt ännu) på http://www.usa-x.org

Det är alltså ett instickskort till datorn. DVB-C för comhem, DVB-T för boxer eller DVB-S för satellit. CI är ett Card Interface och CAM är conditional access module som man sätter i CI. Originalkortet sätter man in i CAM.

Med dessa plrylar kan man få sin dator att funka som en digitalbox. Jag köpte även en fjärrkontroll till mitt dvb-c kort.
    Ronny

Hej,
    Jag har ett Technotrend 2.1 DVB-C och DVB-T men jag får det inte att fungera med dom nya korten.

Jag har en Viaccess CAM v4.83 dom gamla korten för ComHem och Senda fungerade men dom nya fungerar inte.
    Har även testat med en Conax för ComHem utan att få det att fungera.
    Fun och Guld kort fungerar!

Ni som har en fungerande config. berätta vad ni har för version av CAM program mm.

@sandcrawler
    Jag köpte mina prylar på "http://www.usa-x.org ca 6 dagars lev. tid

/joad

Jag har ännu inte köpt någon hårdvaru-CAM, har kört med softcam och yankse hittills. Detta verkar inte bra, jag som funderade lite grann på att skaffa CI-interface och Viaaccess CAM. Men hade inte andra problem med v4.83 i humax-boxarna? Hur funkar V4.84 eller någon annan CAM för viaaccess? Någon som vet hur viaaccess-cam som säljs på netonnet eller kjell&company funkar?
    Ronny

Om ni kör ProgDVB så ska ni installera pluginet för CI-interface. Upptäckte att det behövs en sådan. Sedan ska man avinstallera yankse pluginet.

Jag har köpt en viaaccess cam på kjell&company för 595 kr (rea den här veckan) och beställt ett CI-interface från usa-x.org. Men jag har inget comhem abonnemang ännu, men det blir väl sedan när gamla systemet släckts ned. Får se om jag får det att funka...
    Ronny

Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Tackad
    2 gånger
    Nån som kör "poor mans cam"??

Har provat det förr med foxcam emulatorn för via tillsammans med en mp3.5 brännare i phoenix-läge. Funkar bra.

Men nu skulle jag prova med det nya kortet - funkar inte. Även om conax är inbakat i via, luras inte foxcam av det, som sagemboxarna tydligen blir.

Provat med en conaxemu, men vet inte om jag gör allt rätt. Ska leta reda på fler conaxemu och prova om det kan funka med nån.

Försökte läsa av kortet ochså med mkextrakt, och som andra sagt - ingen tur. Fick nåt fel 380... sket sig på mållinjen, hehe.

Hej, jag har testat allt jag har hittat utan att lyckas få det nya kortet att fungera :-(

ett av problemet är att CAID är 05 (Viaccess) men conax har 0b, vilket jag tror gör att Pormans CAM och likande strular :?: eller :?:
    Vad vet jag :?: jag är helt ny på detta.

/joad

Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Tackad
    2 gånger
    [provider1]
    name=COMHEM
    ca_typ=0D00
    id=008800
    com=2
    dtr=1

Ovan är en liten del av en ini fil for en conax emu. Har själv ändrat "comhem" och id=008800 (la till de sista nollorna) samt com=2 vilket jag hoppas är com-port nr 2

Du säger att 0d är conax - och det verkar vara det som står under ca_typ. Bör man ta bort de 2 sista nollorna? (dvs - 0D00 = 0D)

ps. filen/conaxcamen heter CWCamEmu.dll och CWCamEmu.ini

Jag har testat "CWCamEmu" men jag har inte fått det att fungera.

Nu när com hem kör båda system är det vicktigt att du väljer den "nya"

Lycka till
    /joad

Liknande ämnen

1. dekoder
    Av hälge i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 20:57
  2. Min Dekoder
    Av 905 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 05:19
  3. Dekoder
    Av tropical i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-18, 05:59
  4. Dekoder ??!
    Av blomman75 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-07-10, 21:11
  5. [LÖST] Köp av dekoder
    Av toompa i forum Com Hem
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss