Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Hur funkar UCS?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Hur funkar UCS?

    Har gått med i UCS-projektet, men skulle vilja ha lite mer info... Det som står på sidan när man loggat in är lite luddigt.

    Vad är det t ex egentligen man knäcker? 8)

    Viaccess 2 står det ju, men vilken leverantör? T ex så borde väl Comhem och Viasat använda olika nycklar?

    Nån som kan och känner för att ge en mer detaljerad förklaring hur det hela funkar?

  2. #2
    Kortvarianten är följande:
    Man försöker få bekräftat att algot för via2 = via1
    Vilken provider som attackeras är inte publikt

    Vill du ha mer kött på benen kan du kolla här http://keysearch.da.ru
    Klicka på flaggan för det språk du vill läsa på, det finns även en andra sida, länken sitter uppe i vänstra hörnet instructions & FAQ

    Har du ytterligare funderingar efter det så får du plåga oss med frågor här

  3. #3
    Tack för länken, men det står inte speciellt mycket mer där.

    Att det går ut på att bruteforce-knäcka ett 64-bitarskrypto är uppenbart, men om de inte behagar tala om ordentligt vad det är frågan om så skiter jag väl i det hela då...

  4. #4
    Gäst
    Att det går ut på att bruteforce-knäcka ett 64-bitarskrypto är uppenbart, men om de inte behagar tala om ordentligt vad det är frågan om så skiter jag väl i det hela då...
    Tack för hjälpen... Kom inte och fråga om någon vet hur Via 2 skall knäckas sen bara.

    /Spock

  5. #5
    Vad då tack för hjälpen... Hur vet jag att UCS-insatsen hjälper till att få reda på hur Via2 skall knäckas, och inte bara tar fram en nyckel till en specifik provider i Frankrike eller Ryssland eller nåt?

    Eftersom det inte framgår vad det är för nyckel man tar fram genom projektet, så framgår det heller inte vad man har för nytta av den.

    Alltså, jag skiter i det tills nån förklarar vad projektet egentligen tillför knäckandet av Via2.

  6. #6
    Räcker inte det som T-bird sa då? Att sökningen är till för att se om det är samma algo. Vilken provider det gäller är ju inte så intresant då.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  7. #7
    Intressant attityd du har
    Varför tror du att folk från hela Europa deltar i projektet?
    För att du ska kunna sitta och titta gratis på Comhem, som aldrig har eller kommer att köra via2?

    Du tvekar förmodligen inte en sekund att använda dom hexfiler eller program som finns publika.
    Vad är ditt bidrag i allt detta?

    Eftersom jag själv har nyttjat andra människors hårda jobb och kunskap så är det här mitt sätt att betala tillbaks, mina datorer står alltid på 24/7 ändå så vad gör det att dom räknar lite koder under tiden, om nu någon ber mig om det.

    Världen är full av lamers och du verkar vara en av dom.
    Alltid beredd att utnyttja andras kunskap och aldrig ge nått i gengäld

  8. #8

    Koder

    Angående räkna koder. Jag använder Keyfinder4.4 går det lika sakta för alla eller har det med att göra vilken processor man har?
    "KEEP YOUR FRIENDS CLOSE,BUT YOUR ENEMIES CLOSER"

  9. #9
    Den här typen av attack mot ett krypto går inte att genomföra utan att man redan har tillgång till algoritmen och kan mata in värden i den. Väldigt förenklat så låter man ett värde passera genom algoritmen och ser om resultatet är vad man förväntade sig, om inte provar man med nästa nyckel osv. tills man hittat rätt nyckel.

    Därför tycker jag det låter osannolikt att försökets syfte skulle vara att ta reda på om det är samma algoritm som Via1.

    Om jag nu inte missat nåt. Så försök gärna övertyga mig om motsatsen

  10. #10
    Det är bara processorn som avgör hur fort (eller långsamt) det går.

    Den vassaste som jag har är en P4 2.4 GHz ca 10500 K keys/sec. en area på 15 timmar

    När jag gick med för 1 1/2 år sen så dammade jag av en gammal 120 MHz som hade stått i en skrubb, den tog 4 veckor på sig (hamnade i skrubben igen)

Liknande ämnen

  1. Funkar era MII?
    Av vikingman i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-30, 13:10
  2. GK AU funkar hos mig!!
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 11:18
  3. Funkar SI för mig?
    Av ZxD i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-04-02, 16:11
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 10:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss