-
Medlem
Dvb + Cam
Så kom dagen då man behöver köra lagligt med dvbkort då. Nåväl, ni var några stycken med DVB kort samt CI och CAM här va?
Jag behöver veta vad jag ska ha för att kunna använda de nya comhemkorten med mitt dvbkort.
-
Medlem
Hej, jag har ett Hauppauge DVB-C med CI men jag har inte lyckats få det nya orginal kortet att fungera.
Jag har testat med en Viaccess RedCam v 4.83 och en Conax CAM utan att lyckas få det att fungera.
/joad
-
Medlem
är det korrekt
...Uppfattat att dom enkapsulerar conaxprotokoll i viaccessprotokoll?
Isådanafall så bör väl rimligen viaccesskommandona strippas bort om conax CAMen ska kunna dekryptera? OM det är så borde man kunna ändra i drivrutinerna så att vi tar bort det som är överflödigt innan datat processas?
Finns det nån som tittat på vad som kommer och hur det hanteras som kan verifiera detta alls?
(vad har hänt med forums.dvbnetwork.com??)
-
Medlem
Vad vi behöver är hjälp men att hitta en lös CAM som fungera med det nya kortet!
/joad
-
Färsking
-
Medlem
comhem
Borde inte comhem kunna sparka oss i rätt riktning mot en fungerande CAM? Kan väl inte vara i deras affärsintresse att vägra hjälpa kunder med detta? Oavsett box, dator eller liknande?
-
Medlem
redcam
Enligt uppgift ska en redcam fungera med nya kortet? Nån som kan verifiera eller dementera?
-
Medlem
Hej,
Jag har nu testat med en Magic CAM med Penta 1.09 och 1.11 och...
Det fungerar INTE med Hauppauge DVB-C kortet.
Jag har inget mottagare med plats för en CAM så jag kan inte testa.
Jag har testat följande med mitt Hauppauge:
RedCam 4.83 = fungerar ej(hittar ej kortet)
RedCam 4.81 = fungerar ej (hittar ej kortet)
Magic CAM Penta 1.09 = fungerar ej (hittar ej kortet)
Magic CAM Penta 1.11 = fungerar ej (hittar ej kortet)
Conax Cam = fungerar ej (hittar ej kortet)
PS det fungerar inte med Boxer/sendas nya Viaccess2 kort, så jag tror problemet ligger i boot filerna.
Tel till Hauppauge support finns på Dustin support
/joad
-
Seniormedlem
har också provat via cam (vet ej vilken version, men den är röd) samt magic med penta 1.09, och det funkar icke som andra också märkt.
körde phoenix"poor mans cam" men det funka ju inte heller, såklart. Dock skulle jag tro att den vägen är den man bör gå om man ska få ett orginalkort att funka med dvb-kort - dvs, att hitta/skriva nån program som kan emulera conax-genom-via genom ett phoenix-interface. En brännare är ju också billigare en en cam-modul...
Bara att inse att det kommer ta långt tid innan en Cam är gjord för den här hybriden av kort... ComH vill säkert att folk kör deras boxar bara.
-
RedCam ComHem
Läser ni inte MM3:sida!!
http://biphome.spray.se/beos/
Klart!!
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-