självklart arbetas det många timmar på detta.Det finns folk som lägger ner hela sin fritid på detta."crew"bla.Men de har ju fullt upp att rensa bland alla skittrådar som startas hela tiden.Där vi vuxna människor håller på,likt politiker,att kasta skit på varandra istället för att enas med positiv anda och samarbeta istället.Märk att jag skrev VI för även jag är säkerligen skyldig till detta.Jag har en dröm att vi skall kunna ha 2 fungerande ställen där vi kan växla våra kunskaper och ny information som vi samlat ihop.
Jag tänker mig en pyramid.På toppen sitter våra experter.De som hållt på med programmering av kort i ett stort antal år.De som har otroliga kunskaper om conax etc.De som verkligen har förmågan till att kunna samarbeta utan slänga skit på varandra.Detta stället skall vara helt låst för alla utan våra experter.
På botten av pyramiden finns en annan viktig del.Det är där alla,som jag kallar det "Jägare" skall samlas.Det är där som vi,även jag själv,skall utföra vårt arbete.Vi som inte är så kunninga med programmering,inte har så speciellt stora kunskaper eller har små erfarenheter kan ju iallafall bidra med att söka ny information.Nya spekulationer till våra "hövdingar",expekter i ämnet. Vad jag menar är att Jägarna samlar in allt vad de bara kan i vårt ställe.Detta skall inte vara låst.Hövdingarna hämtar vår info. och diskuterar vidare på detta i sitt "låsta" ställe.
Islutändan om våra hövdingar lyckats lösa mysteriet om Comhems lilla blå skall Deras ställe låsas upp.Men bara för de "jägare"som varit aktiva.På såvis vis tror jag att vi kan få igång ett mycket bättre sammarbete.Vi jägare,nybörjare,kalla det var du vill får en fin belöning för vår jakt.Hövdingarna skall ju även dem självklart få en fin belöning.Detta kan ju vi jägare diskutera vidare på.

Hoppas alla förstod vad jag menade här ovan.Detta är ju min dröm.Frågan är bara om det går att utföra praktiskt?Vad tror Ni kamrater?//MVH :idea: :bh: