Sidan 8 av 20 FörstaFörsta ... 67891018 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 199

Ämne: Enda lösningen?

@ L!M!T skrev

Kan vara lite för enkelt för comhem ab att hitta den personen annars.
    (om något mot förmodan skulle dyka upp i form av hobbylösning m.m)

Bara en tanke.

Tänk så att om Comhem vill så kan dem ta en till på mitt inlägg o sedan kolla upp mitt IP nr.. sedan sedan ser dem med den att jag är deras kund efterssom jag har deras internet o deras IP alltså vet dem exakt vem jag är o var jag bor..

Plus att mitt nick är mitt riktiga namn.. men det e inget som oroar mig.

Inget av det vi gör är för tillfället olaglig.. vi säljer inget, vi ger inte bort MK-s

Vi diskuterar i ett hobby forum..

ALF
    Gäst

är med oxå

om det behövs 8)

Jonas740
    Gäst

Det är....

Det är mig veterligen inte olagligt att dekoda tv-signaler i enskilt och privat syfte, jag får juh i princip göra jordens hemmabygge i mitt hem som gör att jag får bild.....

Det är juh att man gör det i rent forskningssyfte om hur svårt de e att knäcka, men i detta fall gör jag de bara för att visa att det är möjligt....

Jag är iaf helt på i denna grupp som ska skapas, släng info över mig så vi kan börja.....

/Jonas

instämmer helt med jonas740
    jag ställer gärna upp jag också
    skicka enfo vad jag kan hjälpa till med

Japp visst skall vi lösa detta ,men det kommer att ta tid och en sak är ju säker ju fler vi är som jobbar på detta ju fortare löser vi det.

Regards Wybbe 8)

Alla kan hjälpa till...

Det spelar ingen roll,enligt mig,vad man kan!vad man inte kan!Det är ju viktigt att vi även har "jägare".Med det menar jag personer som är ute bland forumen och jagar ny information ang.comhems nya.Självklart kommer mängder av skit ramla in.Men det gör inget.Det måste ju vara bättre än total tystnad och denna skit kan snabbt "crew"lägga undan.Det kan faktiskt vara så att just en Newbie kan komma med lösningen som sedan någon mer erfaren kan göra till något otroligt bra.Det kan vara en Newbie som har en bästa kamrat på Comhem som tillslut kanske läcker ut info.Vad Jag Vill ha sagt är att vi måste vara enade för att nå vårt slutliga mål!Det är en tuff uppgift vi har framför oss.Det vet,hoppas jag,alla!Men ComHem skall aldrig underskatta oss!!//MVH :bh:
    Aldrig hata. Bara Älska.

helt rätt Mr.F

kenny

Jonas740
    Gäst

Operation...

Operation "Comhem släng er i väggen" har börjat dåkan man säga :-)

/Jonas

Vad finns egentligen för möjligheter att få fram nycklar?

Med min begränsade kunskap ser jag följande vägar:

*"Någon med kunskap" läcker.
    *Fysiskt lyckas läsa ett kort och plocka MKs.
    *Knäcka krypteringen med brute force

Läckor tror jag inte på, comhem har lagt ner så mycket pengar och tid på detta att de säkert har en strikt intern kontroll på dylika saker. Annars är de dumma i huvudet och det kan vi nog inte räkna med...

Att rent fysiskt ta sig in i ett kort vet jag ingenting om, går det överhuvudtaget?

Brute force, tja det lär ta tid! Har läst lite olika saker om vad det egentligen är för kryptering dessutom.

Och som ni var inne på tidigare, att knäcka nycklarna räcker inte, för att det ska fungera måste det göras snyggt och diskret, annars blir det en ny resa med samma kaos som vi har haft en gång redan... Att göra en egen krypteringslösning för att distribuera nycklarna är snyggt, men frågan är hur bra man kan göra det, man kan väl räkna med att comhem snappar upp det mesta som har med detta att göra.

Och att comhit.net är fel ställe att diskutera alltför ingående detaljer är väl ingen tvekan om! :-)

Re: Alla kan hjälpa till...

Citat Ursprungligen postat av Mr.F
    Det spelar ingen roll,enligt mig,vad man kan!vad man inte kan!Det är ju viktigt att vi även har "jägare".Med det menar jag personer som är ute bland forumen och jagar ny information ang.comhems nya.Självklart kommer mängder av skit ramla in.Men det gör inget.Det måste ju vara bättre än total tystnad och denna skit kan snabbt "crew"lägga undan.Det kan faktiskt vara så att just en Newbie kan komma med lösningen som sedan någon mer erfaren kan göra till något otroligt bra.Det kan vara en Newbie som har en bästa kamrat på Comhem som tillslut kanske läcker ut info.Vad Jag Vill ha sagt är att vi måste vara enade för att nå vårt slutliga mål!Det är en tuff uppgift vi har framför oss.Det vet,hoppas jag,alla!Men ComHem skall aldrig underskatta oss!!//MVH :bh:

Du har helt rätt Mr.F.. mer rätt kan man inte ha..
    Klart att vi alla ska hjälpas åt och lösa detta... det här har drabbat oss allihop och inte bara några enstaka... frågan är bara när dessa grupper kommer att börja bildas... och ska det skapas ett nytt ställe som kommer vara löseordskyddat...

Liknande ämnen

1. Tv4, SVT1&2 är enda som funkar!?
    Av rahkko i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 18:46
  2. Är Linux lösningen?
    Av trollhattan i forum Linux
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 18:08
  3. Är Strong 8700 den enda..?
    Av nicko1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 20:55
  4. just nu enda sättet.
    Av _age_ i forum Com Hem
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 22:06
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-24, 01:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss