Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 77

Ämne: comhem24.zip??

  1. #31
    Gissar på att det är någon form av trojan...

  2. #32
    Den skall tydligen fungera, att förlänga frivisningstiden med.
    Funkar dock endast på de kort som inte har aktiverats ännu.

    EDIT: Det är skrivet i C++.

  3. #33
    Rattle
    Gäst
    Klart som fasen att det INTE fungerar, antingen en dialer, trojan eller bara rakt upp och ner en fake!

    /Rattle

  4. #34
    Bra trojan i så fall.. testade den på en dator med både ZoneAlarm och Kerio. Ingen nätverkstrafik genererar programmet heller.

  5. #35
    Är det någon som fått denna fil att funka ??
    Mitt kort är oaktiverad men jag får bara felmeddelande från programmet

  6. #36
    har inget kort så jag har inte kunnat testa. jag har dock provat att dekompilera programmet och söker nu efter strängar som kan ha med datuminställning att göra. det verkar inte som om det är en trojan eller ett fejkprogram. det finns kod för kommunikation med phoenix interface på COM-port, men eftersom jag inte kan assembler för fem öre är det jävligt svårt att veta vad nåt betyder. efterlyses: nån assemblerkunnig person!

  7. #37
    Punx
    Gäst
    Klart som fan det finns kod för phoenix och kortläsaren, det måste ju hända nått när man trycker på patch eller va fan knappen heter..
    annars hadde ju alla märkt från början att det var fejk , eller hur ?
    Jag tror det är fejk, men det kan man inte bevisa för det måste ju ändå gå minst 2v innan man kan se om frivisningen tar slut eller inte.

    inte att förglömma är ju att OM det funkar så finns det en bug/backdoor in i kortet den vägen som kanske kan exploiteras (hittade inte ordet ) för att kanske mosca det till total frivisning igen (även ppv)

    lite funderingar o tankar kanske . ha det gott folk o GOD JUL!
    :shifty:

  8. #38
    Har testat detta. Kortet ska vara giltigt från första till sista december när man går in i "information om abbonemang"

    Trots det funkar inte TV1000, Canal+, Zap osv osv. :evil:

    Skräp tror jag.

  9. #39
    jag förstår inte riktigt du fick programmet att fungera och sen aktiverade du ditt kort? ändrade du texten delay ? och om du aktiverade det nu och kanalerna inte funkar ska du väl ringa comhem eftersom man har rätt till två veckors frivisning !? :think:

  10. #40
    Det ska tydligen funka trots att det står "Failure change delay" eller nåt åt det hållet.

    Kan tyvärr inte ringa ComHem då det är en kompis som har abbet. Han ordnade till så att han fick 2 kort, varav jag fick det ena.

    Kan ju hända att de spärrat det på något vis.

    Men det märkliga är att jag får in OBN, BBC Prime. Men inte TV 1000, Canal+ osv osv.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss