Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Comhem Boxen

Punx
    Gäst

Comhem Boxen

Man kanske försöker attackera fel, det sitter en serieport på boxen stoppa i en rak db9: 115200,8,N,1 och kör med hyperterminal tex.

All output via serieporten är ascii utom vid init där skickar den FF och F3 som är lite omotiverade tecken om dom inte är för att trigga extern programvara att göra något som att svara ...
    ....andra boxar som sagem har gjort för satelit har en loader för att göra just detta: att updatera firmware via serieporten ...

Bara att börja kolla nu om det inte kan vara lösningen till problemet , för boxen har nog lägre säkerhet än vad korten har

Kanske man kan komma in så långt att man kan få dit en ny firmware som visar nycklarna den skickar, alt. hitta nån typ utav "conf" fil som man kan editera till att ta emot alla kanalerna och tro att man abbonerar på allt! ?

*spånar bara*

ut o testa med er som är lite mera kunniga inom detta områda då jag är helt novis själv (nästan)

Brolinho
    Gäst
    exakt den tanken som jag fick när jag satt vid tv aparaten och grummlade. Fast jag beslöt mig för att inte föreslå den tanken på det forumet jag har vart på.

För det måste ju sitta något i boxern som läser av koderna.
    Det måste man ju kunna ändra på somi tex ps2 fast mycket mer avanserat.

Liknande ämnen

1. NPR radio i ComHem boxen? borta?
    Av JoeB i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-25, 08:32
  2. [LÖST] koppla in stereon till comhem boxen
    Av byz i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 10:24
  3. [LÖST] Vart hittar man billigaste ComHem boxen???
    Av comhit i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-04, 11:13
  4. [LÖST] Nya Köp Boxen till Comhem
    Av gump8934 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 19:46
  5. HJÄLP med comhem boxen
    Av soloman i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 13:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss