Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Comhem

baddi
    Gäst

Comhem

NU SKA VI inte förtvivla i förtid ang ComHems nya system.
    Det ser inte snarlöst ut, och ComHem själva skrattar åt alla försök att knäcka nya systemet. DOCK kan jag meddela att HACKERS inte bara vill knäcka detta nya, men dom hackar sig in på ComHems datorer....och då kan man lättare komma åt lösningar.
    Så alltså....GLÄD ER I JULEN.......ÅK LITE SKIDOR I SNÖN....för en ny lösning är på väg. Ända osäkra är...tidsperspektivet!
    Kan rekommendera er alla att följa upp detta ämne på
    http://www2.tripnet.se/~sill/bok.htm
    Här pratas det livligt ang. detta....både seriöst...men även olika oseriöse inlägg.
    Men det kan ändå rekommenderas.

Re: Comhem

Citat Ursprungligen postat av baddi
    Kan rekommendera er alla att följa upp detta ämne på
    http://www2.tripnet.se/~sill/bok.htm
    Här pratas det livligt ang. detta....både seriöst...men även olika oseriöse inlägg.
    Men det kan ändå rekommenderas.
    Om man, som jag just nu, sitter på jobbet och inte har speciellt mycket att göra kan man roa sig med att läsa på det "klotterplanket". Men de är inte så värst brighta, de sitter och gastar om koder fortfarande. :roll: :roll: :roll:

"Men de är inte så värst brighta, de sitter och gastar om koder fortfarande. "

Å det händer ju aldrig här... :?

tror inte ni får ut något av att "hacka" er in på com hems datorer. dom har inga lösningar där. Kanske om ni sattsar på att komma in på conax nätverk på något vis så kanske ni kan få ut lite råmatreal

Comhem har knappast datorer med viktig info, anslutna "utåt" så de e bara lägga ner
    T.o.m den snyggaste kan ha fel.

arpeandt
    Gäst
    Där Blir säkert någon duktig hacker som fixar till de snart, även om de kan ta lite tid.. Men va fan man får väl hitta på något annat så länge förutom att sitta och kolla på tv..

Kommer att bli grymt kul att se alla minder på comhem när deras nya jätte "säkra" systm blir knäckt iallafall..

Tänk på att det nya kodningssystemet för sim-kort på GSM inte knäckts än. Comp128 v2, som kom 1999-2000 verkar vara svårtknäckt, så hoppas inte på för mycket vad gäller Comhem.

Jodaci
    Gäst
    Jag pratade med en kille jag känner hans kompis hade satt i sitt jätte gamla orginal kort som han hade sagt upp för länge sen. Och han menar på att det funkar på ComHem.

inte

speciellt troligt,Jodaci!//MVH
    Aldrig hata. Bara Älska.

Citat Ursprungligen postat av flodis79
    Tänk på att det nya kodningssystemet för sim-kort på GSM inte knäckts än. Comp128 v2, som kom 1999-2000 verkar vara svårtknäckt, så hoppas inte på för mycket vad gäller Comhem.
    Nej, men det ligger i fler människors intresse att ha freetv än att kunna avlyssna cellphones. Vilket följdaktligen resulterar i att fler försöker lösa detta mycket obehagliga problem. Hoppas jag.

Liknande ämnen

1. [LÖST] Skillnad på Comhem Ts2 Silver/Greencard och Comhem Ts2mk5
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 11:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss