Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Rykte eller Fakta?!

Att ryssarna har haft intressen i att hacka viaccess är ju förståligt och många av dom bästa hex-filer kommer därifrån eftersom bla ntv+ kört med det, vi kan bara hoppas att det kommer lösningar eller hjälp på via2 därifrån med.

Men med den utgångpunkten så är det inte troligt att dom skulle ha ett hack framme till ett svenskt kabel-tv bolag.

Han hade ett kort som han köpt för länge sen till comhem
    Hur skulle dom kunna dom kunna känna till comhems nya lösning?
    Det är orimligt. Det är ivf vad jag tror

Återigen:
    Kort i handen (man kan hålla i det medans det sitter i boxen :smile: ) och bild på TV:n
    Allt annat är onödigt att skriva om
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

niklas_1
    Gäst
    vaddå t-bird, hackers kan göra kort som anppassar sig till de nya systemet automatiskt, funcard slocknade för oss alla, men tänk
    om vi hade några hackers här i sverige som gjorde pentacard
    för ett hyfsad pris då hade vi fortfarande sett på comhem.
    förresten du hade gett mig ett gult kort , sluta dela kort
    nu när vi alla är i en deppresion fas utan comhem
    :cry:

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av niklas_1
    vaddå t-bird, hackers kan göra kort som anppassar sig till de nya systemet automatiskt, funcard slocknade för oss alla, men tänk
    Sköter man sig och följer reglerna får man inte gula kort.

Rysk kort!

Vilket knas,Tonka!!!
    Ett blekt och svagt sätt att försöka driva med folk!
    Richie Rich

Det är ju rena önsketänkandet att det skulle funka.

Vem vill inte att allt ska fungera som förut?
    Det vill väl jag med, men det är ingen som tjänar på att komma med en massa rykten, det slutar alltid med att det blir en höna av en fjäder.

Jag kanske är en pessimist men jag tror inte på tomten (inte i detta fallet ivf) :P

Eftersom han nu skulle kolla upp det personligen så får vi väl se vem som har rätt eller fel, skulle jag ha det så får jag väl stå här och bocka o buga och säga förlåt förlåt, men jag tror inte att den chansen är speciellt stor
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

kort som anpassar sig och byter form ?

Citat Ursprungligen postat av niklas_1
    pentacard behöver inte funka till comhem bara för det funkar till canal+ parabol
    som jag tror kommer att sluta funka !
    min teori är att dom tar ut nyklar från kort med lägre säkerhet än cas5
    som cd håller på att döda och byta ut korten
    men som sagt det är vad jag tror !

comhem använder redan cas5

ok grejen är den att systemet är inte till 100% nersläckt ännu.. därför fungerar vissa avskilda kort fortfarande. jag har sett gammla kort fungera senast igår men jag tippar på att det blir efter nyår det är 100% borta. efter nyår kan man börja diskutera om korten dom har fungerar eller inte.

Vem lägger ut 4k på ett kort??? inte jag.

Jag tycker det låter rätt så osmart, men vad man gör med slantarna bestämmer man själv. :roll:

Även om han skulle ha ett fungerande pentacard osv, så är det väl inte så troligt att alla köper ett kort för 4k för att sen kanske se FREETV ett litet tag(tills det skiter sig igen). Visserligen så kommer priserna att gå ner om produkttakten ökar på korten, men det tar tid.

Så vad som ni än kommer fram i denna tråd, så måste man komma fram till en lite billigare lösning. Jag tror inte att Comhem har lagt ut så många slantar för dom korten vi har. absolut inte 4k :!:

En annan fråga (Utan att bli påhoppad här):

Vet man vilken Ident Comhem kommer att ligga på??

Såg att dom lagt upp Ident 1010 för comhem på en sida, fast utan nycklar så klart...

Nu har jag fått svar om de där korten ja pratade om. Tyvärr så släcktes dom ner för någon dag sedan. Så då var dom ur världen oxå... me nnu till ett rykte. Dom som hade gjort de här p-korten från ryssland hade fått nys om att dom hade gjort om ch så dom har "sagt" att dom ska försöka fixxa nya kort. Nu till det roliga.. Dom har sagt att det ska finnas nya kort vid månads skiftet jan/feb... Men som sagt! är just nu bara ett rykte!

Lev väl!

Liknande ämnen

1. Predasaurus 2.08 kommer sanning eller rykte ?
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 13:27
  2. Ett konstigt rykte?
    Av korden i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-09, 13:17
  3. Sant eller rykte??
    Av TouchMan65 i forum Canal Digital
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2004-07-24, 23:41
  4. Rykte
    Av Reddevil i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 18:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss