Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: TV-PEJLING.Ere FAKE eller....????

kalle.p
    Gäst

TV-PEJLING.Ere FAKE eller....????

Hej på er!
    Kalle här .

TV-pejling finns det eller är det bara bluff. Någon som vet något.
    Pejlar läget.
    Hör av dig om du har några funderingar,hört något eller vet något.
    Utredning Pågår.
    mvh kalle.p

O nej det finns tv pejlarae som går runt i hushåll och kollar om du har tv eller inte...
    --> NOLLTOLERANS <--

kalle.p
    Gäst
    Hej Braindead
    Vad har Du för erfarenheter :?: Vad vet du :?:

mvh kalle.p

Finns inga pejlare längre. De har listor på vilka som inte betalar och går runt och knackar dörr. (eller om dom har listor på de som betalar - spelar ju mindre roll)
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

kalle.p
    Gäst
    Hej igen!
    Kalle här!
    Förr i världen (på stenåldern)på talet (70-talet)hadde SVT i det lilla paus-programmet "Anslagstavlan"ett inslag om TV-pejling där man visade två gubbar som sprang omkring och pejlade utanför lägenhetsdörrar i trappuppgångar.Den ena guben hadde papper i handen och den andra en apparat-låda (30x60cm)på magen med en rem om halsen med många knappar och visare och i den andra handen hade han en (60-70cm lång) tv-anten som han riktade mot dörrarna och "PEJLADE".Är det någon som har sett detta i verkligheten.Jag tror att detta endast exsisterade i Anslagstavlan i SVT 1.

mvh kalle.p :?

Ok kalle.p när jag läste ditt första inlägg så trodde jag att du menade persorner som kommer från tv/radio tjänsten och ser efter om du äger tv eller inte. (vanligt i samband med att du har skickat in Tv-afgiftsblanketten där det står att du inte är ägare av någon tv) Då kan det händadom hem till dig och begär att dom ska få kika in i ditt hem för att klargöra om det finns någon tv eller inte..

När jag sedan läser ditt senare inlägg och förstår vad det handlar om ''Gubben med lådan'' Villket jag tror till 99% är en myt.. Vet då ingen som råkat ut för pejlarn...
    --> NOLLTOLERANS <--

Och när de kommer så får de inte komma in. De har ingen rätt att kliva över tröskeln. :wink:

Så här har jag fått det förklarat av en som jobbat med pejling.

TV-Pejling fungerar egentligen inte.
    De som sysslar med pejling har listor på de personer som bor på en viss adress, och som inte betalar tv-licens. Allt kommer ifrån folkbokföringen.
    Sedan går de runt på de adresser och ringer på dörren.
    De har även en pejlings utrustning som fungerar som så att de mäter elektromagnetisk strålning. Tv'n skickar ut sådan strålning, men det gör även tex en el-visp.

I de flesta fall när de ringer på dörren, så antingen ser de tv'n direkt (eller via spegel i hallen), eller så hör de ljud ifrån den samma. Ta tex Aktuellts, eller Rapports signaturer, de är inte speciellt svåra att inte känna igen.

Så ren pejling fungerar inte, utan de har listor på personer som inte betalar tv-lincens. Och de har utrusning för att mäta elektromagnetisk strålning.

Så när det ringer på dörren, se till att tv'n är avstängd, inte syns ifrån dörren och ha en elvisp i handen och hävda att du vispar grädde till tårtan.

De får inte heller komma in, om du inte bjuder in dem.

Hmmm... undrar var det här ska sluta

Ska vi äntligen få veta sanningen om mannen och myten pejlaren

Ser fram mot den spännande fortsättningen i nästa inlägg 8)
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Och även om dom skulle se/höra tv'n så finns det massor med godtagbara förklaringar.

Jag är dålig på att spontanljuga så jag var ärlig när dom ringde en gång, men en månad senare ringde jag och sa att tv'n gått sönder och att jag inte hade råd att reparera den. Eller om jag sa att flickvännen flyttat och tagit med sig TV'n. Minns inte. Men på förklaring nummer två vill dom gärna ha personnummer för att kolla att denna betalar - men det måste man ju inte uppge
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Liknande ämnen

1. Radiotjänst TV-pejling
    Av KillaH i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 00:01
  2. Fake koder & Guldkort
    Av LPmannen i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 18:43
  3. fake-koder
    Av raufman i forum Com Hem
    Senaste inlägg: 2003-08-17, 18:58
  4. Fake keys?
    Av Reddevil i forum Viasat
    Senaste inlägg: 2003-08-13, 18:46
  5. Fake koder?
    Av Purra i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-07-09, 15:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss