Citat Ursprungligen postat av FreeSat

Tyvärr har RadioTjänst fått igenom att det är vad apparaten URSPRUNGLIGEN var avsedd för som gäller. D.v.s. en TV mottagare med bortplockad kanalväljare är fortfarande en mottagare. Om det även gäller den ursprungliga användningen som gäller om man tar en monitor och förser den med en kanalväljare (egenhändigt tillverkad av diskreta komponenter som i sig inte kan anses vara avsedda för en kanalväljare eftersom de är generella) vägrar dock RadioTjänst svara på.
Men, man kan lugnt skita i att betala om man inte vill. Pejling är bara en skröna, likaså att de kan få igenom en husrannsakan. För att få göra en husrannsakan måste maximistraffet vara minst fängelse, och brott mot lagen om TV innehav kan bara ge böter.
Sluta tjafsa om det här; betala om ni vill, annars låt bli!
Försöker ni processa mot R.T. måste ni ha massor av tid och pengar. De är ju en del av Staten och kan ta hur mycket resurser (=våra skattepengar) som helst i anspråk för att driva igenom den ena absurditeten efter den andra!

Tack för ordet!
Helt rätt det du säger.. Jag tog upp kampen med RT, och skickade intyg från en radioreparatör på att min TV var befriad från tunerdelen, men det gick inte hem. Jag har alla breven sparade någonstans, men dom hade några "undantagsparagrafer" som dom hänvisade till. Efter 3-4 brevväxlingar fram och tillbaka, tröttnade jag, och insåg att man bara är en liten skit som inte kan komma någonstans utan makt. För makt har man bara om man är rik, har ett tungt namn, eller är tillräckligt många.
Jag är varken rik eller bär ett namn som betyder något. Och det här med att vara många kan vi glömma.. svenskar är ett folk som bara sitter hemma i tv-soffan och retar upp sig. Hade det varit i Frankrike eller nåt liknande land, hade folket spärrat av hela Radiotjänst med sina traktorer...

Jag betalar licensen som sagt, men inte med glädje... och.. ja.. jag har projektor... :?