Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Fundering på ett lösnings alternativ.

ja säger bara bjud boxen på en bar runda och se va han säger i fyllan och villan hehehehhehe neee skämt och sido skål på eder alla och en trevlig helg hoppas ni inte lackar allt för mycket på mina fylleskämt tycker bara att det behöver skojjas lite här inne istället för att kasta skit på varandra och sprida sjaskiga rykten!!!!! nån som håller med????

Ok ! unga snillen spekulerar del 2 !!

Om jag tar och beställer c+ till mitt kort så skickar comhem ut en signal till mitt kort som säger att jag har denna kanalen. och vipps jag får bild. inte specielt komplicerat. När jag sedan avbeställer kanalen så skickar comhem ut ytterligare signal till mitt kort som säger att jag inte har bild. (oj va smart jag var) Men min fråga på detta är nu.. hur ofta uppdaterar comhem mitt kort ? låt oss säga att jag alldrig beställer någonting till mitt kort. hur ofta kommer det signaler till mitt kort om vad jag har och inte har ?

Dom skickar bara ut EMM som säger att du ska ha en kanal mellan 2 datum, alltså ingen "stopp"signal. Hade väl varit lite väl för enkelt att blocka den då va? Håller du inte med?
    hehe

JAg håller inte med det.. med tanke på att om jag byter mina kanaler så måste dom skicka en signal som säger stopp.

Vet du hur Conax EMM struktur ser ut? Om inte så tycker jag att du ska titta på det.
    hehe

ok ge mig en länk till det då så skall jag studera vidare

inf01dbo
    Gäst
    Hej!

Från det ena till det andra.

Jag har en vän som har ett "riktigt kort", och jag har en kort läsare/brännare.

Skulle man kunna läsa av det riktiga kortet, spara datan och lägga in det på ett annat. Ja menar alltså i rent studie syfte!!

Någon som vet om denna tanke skulle fungera?????

D.B

Citat Ursprungligen postat av inf01dbo
    Hej!

Från det ena till det andra.

Jag har en vän som har ett "riktigt kort", och jag har en kort läsare/brännare.

Skulle man kunna läsa av det riktiga kortet, spara datan och lägga in det på ett annat. Ja menar alltså i rent studie syfte!!

Någon som vet om denna tanke skulle fungera?????

D.B
    Nej, det går inte. Kortet är inte som ett papper som du kan göra en fotostatkopia av. Kortet är en dator som bara berättar det den blivit tillsagd att berätta.

Liknande ämnen

1. en fundering
    Av malo i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 16:50
  2. En fundering
    Av satgoze i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 21:16
  3. Fundering
    Av Sweguy i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 12:52
  4. En fundering
    Av bob_dole18 i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 14:35
  5. Fundering
    Av naik i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 08:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss