Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Uppdatering funkar inte??

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    fozolii
    Gäst

Uppdatering funkar inte??

Tja allihop!

Jag är rookie på detta men en sak som stör mej efter uppdatering av min RedCam modul till Humax CI-5100!!!

Jag gick in i en Kanal som heter Sadisfaction (Hotbird) med parabol och hämtade nya versionen till RedCam modulen. Jag stoppar in den i humax boxen, den hittar modulen Viaaccess Oki sen efter 5sek vill den initiera modulen igen Hittar den och samma procedur hela tiden. Därför kan inte jag inte se någon kanal?????? :roll: Jag har en ny fungerande kort med som jag vet funkar????

plz nån som vet nåt här inne 8)

du måste ställa dej på satisfaction,och sen stäger mottagaren helt och sätter på den,sen updateras modulen,om de vers. 4.83,de tar up till en timme ibland.

fozolii
    Gäst
    Jag har gjort det alltså, DEt stod så här när laddning var klar

(download by the air finisht)

Problemet är när jag sätter in modulen i Humaxboxen så hoppar den mellan att den först hittar modulen sen tappar den och proceduren upprepas

( Jag trodde jag hade gjort fel med nerladdningen av den nya version så jag testade igen med parabol mot kanalen satisfaction, Men den vill inte ladda ner längre utan säger att Module oki Insert cart)

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Tackad
    147 gånger

Humax

Har du com hem i TV utaget ;-)
    Det låter som signalfel (svag signal)

Har du uppdaterat även Boxen med senaste mjukvaran?

Lycka till..

fozolii
    Gäst
    Hej FReelock

Jag är lite osäker på om jag har de senaste mjukvaran till boxen??

Hur kan man kolla det (nybörjade på detta) och om det är gammalt Hur får man tag på mjukvaran, Kan du nån hemsida eller namn på nån fil du kan ge mej info om :-)

/tack

loader skall vara 1.37 och inte L.27,då får du problem

Liknande ämnen

1. Kommer inte in i webcontrol efter uppdatering
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 18:24
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-17, 21:21
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 05:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss