det står ju längst nere om du hade läst det!Ursprungligen postat av garton
det står ju längst nere om du hade läst det!Ursprungligen postat av garton
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Men det är ju bara struntprat; det finns inte "tusentals" nycklar på ett comhemkort. Det rör sig om ett par stycken nycklar. Jag antog att du var sarkastisk. Vad gör skriptet egentligen?Ursprungligen postat av Deaaaaaas
@garton
"ett par stycken" nycklar skriver du, men finns det inte ungefär lika många keys som på CD? Där finns ju ett tjugotal.
Gör samma sak som skriptet vilket skaparen av den här tråden har använt, läser slumptal från kortet. Vilket redan har tagits upp tidigare. Men det är fritt att använda det som kommer ut som DES-nycklar i valfritt system, kör hårt!
hehe
Vem knäckte cd på 48 timmar 100 % säkert?
Någon på Telenor, som äger dem, kanske?Ursprungligen postat av Lafayette1
...sprider bara ljus över den klåpighet som försigår här...
Varför skälla på dom som bara säger som det är?
@ CH2001: "det tog 48 timmar tills han knäcket cd och jag vet att det går lita på honom så nu ni ska alla vänt och se om han vill dela med sig eller inte det är 100 % sant"
Du är makalös, det är så man svimmar av vissa inlägg du gör. :lol:
Ja, i så fall menade jag ett tjugotal.Ursprungligen postat av flodis79
![]()
Allvarligt talat, jag vet inte hur många nycklar det finns på comhemkortet, bara att det inte finns "tusentals", det var det jag ville poängtera.
Men det går ju inte att "läsa" från kortet. Om man ska tala i de termerna så är det ju fråga om att "säga något" till kortet och sedan LYSSNA på vad kortet svarar.Ursprungligen postat av arkad
Det är som en dator, det går (i princip) inte att "läsa av" hårddisken. Man måste be datorn berätta vad som ligger på hårddisken och sedan lyssna när den berättar det.
Så nu frågar jag igen: vad säger skriptet som får kortet att svara?
Att man kan skoja till det och använda dessa hextal som DES-nycklar kan vi lämna därhän.
BOINK PÅ KORTET! JAG VILL HA längden 0xFD slumptal att leka med kan jag få det? (68 01 fd)
BOINK PÅ MIG! Jodå det är okeY (0x98)! Men tänk på att det är 0xFF byte som jag kommer prutta ut på outputbuffern! (98 FF)
BOINK PÅ KORTK! OKEJRÅ! Jag vill ha längden 0xFF byte från outputbuffern, lira på dom nu bara ditt svin! (dd ca 00 00 ff)
BOINK PÅ MIG! Här har du slumptal så att det räcker o blir över din jävel! Avnjut dom med en kall bira!
En uppsättning av conaxteatern
hehe