Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Goldcard till funcard

  1. #1

    Goldcard till funcard

    När jag editerar mitt funcard så har jag ident,SA,CUSTWP,UA. Medans jag för et guldkort har ident, SA,UA,KB. Vilka är vilka å hur ställer jag in rätt på ett funcard genom att veta de olika variablerna för guldkortet har även en till fråga på mitt guldkort har jag även en ident FFF500 och under där fins det två variabler eller avd man nu ska säga som definerats som EV och OD i den editor som jag använder och kallar äen dessa "Issure key's" och då undrar jag ite nyfiket vad detta är för något ??

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Om du har ett guldkort och vill göra om det till funcard så är det ganska enkelt... Jag har själv forskat lite i det och fått det att funkar utan problem...

    Först tar du ditt guldkort och sätter i programeraren och läser av det sen öppnar du det i Viaccess Editorn och dumpar det till en provider fil som du sen editerar lite om det behövs och sen dropar du den i MorpHex och ställer in så den skapar Funcard (slipstream) filer sen e det klart

    Mycket text utan punkter men du förstår nog hur jag menar...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3

    Tack för hjälpen men några frågor kvarstår.. =)

    Tack för hjälpen deaaaaaas men några fråga som jag frågade kvarstår och jag hoppas det finns något snille som vet lite mer än mej som kan svara på de övriga frågorna som jag stälde oxå 8)

  4. #4
    Det låter som att din guldkortsfil är en Geo32, där skiter man i vilken id nyckeln har utan kallar dom bara udda (odd=OD) eller jämna (even=EV)
    Eftersom det är Viasat så är det då MK05 och MK06
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5

    tack än en gång =)

    Nu har jag nog fåt svar på det jag undrade på under den här inlägget... återstår abra att se vad folket har att säga om TPPV frågan jag oxå stälde här på forumewt skulel avra kul å veta hu rman ställer in det och alla dess hela innebörder och framtid..

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-10, 19:51
  2. fråga: Funcard goldcard M II !
    Av Kilroy i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 22:25
  3. kopiera au från goldcard till funcard?
    Av ezac222 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-26, 04:12
  4. Au Hexfiler till comhem goldcard-....
    Av the_crippler i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-28, 15:37
  5. Editor till Seca goldcard
    Av kalle2345 i forum Seca Mediaguard
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-17, 00:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss