Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: vilka nycklar?

rsacas5
    Gäst

vilka nycklar?

Vet du hur man kollar vilka nycklar det finns inlagda på ett conax orginalkort för tex CD eller Comhem? Har du lust att ge en hint?

Re: Rattle eller nån...

Citat Ursprungligen postat av rsacas5
    Vet du hur man kollar vilka nycklar det finns inlagda på ett conax orginalkort för tex CD eller Comhem? Har du lust att ge en hint?
    Inte för att jag kan svara, men är inte det här en fråga ungefär lika stor som "finns gud"? Är det inte dessa förbannade koder vi alla trängtar efter så hett? Den som vet hur man plockar fram dem kommer snabbt att kunna bli en rik man.

(Obs! Bli inte arg på mig nu rsacas5, du verkar ha huvet på skaft och jag vill inte jaga bort dig från forumet.)

Ett sätt att kolla det på är att testa de olika nyckel-INDEX som finns, i ECM och EMM från log. Tar kortet tid på sig att försöka dekryptera (ca. 500-600ms) så finns ju nyckeln, skickar den ett svar direkt utan fördröjning så finns inte nyckeln.
    hehe

Rattle
    Gäst
    Japp, arkad har helt rätt Har själv provat det och det fungerar utmärkt. På de äldre conaxkorten svarade kortet annorlunda vid "fel" nyckelindex och då behövde man inte ens mäta nån tid

Hur nyckeln ser ut därimot, det får man ingen info om.

/Rattle

Då har jag lärt mig något nytt idag! Tack pojkar.

rsacas5
    Gäst
    Arkad & Rattle,
    Tackar för bekräftning av detta.
    Har fundrat på om det vore möjligt att skriva till en icke aktiverad nyckel har funderat hur denna skulle möjligtvis se ut dvs utnyttja det på något sätt.
    Vet från tidigare viaccess att jag hade opindex vars på hex FFFF... vilket gjorde mig mycket fundersam i detta sammanhang.
    Allvarligt misstag var min första tanke på det har ni varit med om liknande?

Rattle
    Gäst
    Mina erfarenheter visar att du ej kan skriva en ny nyckel till "oanvänd" position på ett conaxkort, därimot går det bra och skriva över en existerande nyckel (givetvis, det gör ju CD imellanåt) vilket kan tyckas intressant men om man kan skriva en nyckel kan man skriva även annat och då har man inte lika stor nytta av att skriva sin egen nyckel.

Detta gäller de äldre korten av vissa ganska självklara anledningar så har jag inte kunnat testa detta på nyare kort men man kan nog utgå ifrån att det fortfarande fungerar på samma sätt

/Rattle

rsacas5
    Gäst
    ok det var bra info det Rattle.
    Hela tanken från min sida var att utnyttja en "oanvänd" position men det är väl bara att glömma lite väl enkelt kanske hehe
    Vet du om det har funnits nått sätt att skriva in en nyckel medhjälp av en opkey istället för MK till conax kort?(sensitive question hehe) I viaccess använde man ju BC 52 för det vilket vilket ledde till att man kunde skriva in opkey mycket enkelt på det sättet vilket du säkert redan visste.

@rsacas5

Med tanke på ditt namn så kan man anta att du förstår RSA, men ack så fel man hade. RSA fungerar inte som DES.
    Nyckelpar-1 dekrypterar det som Nyckelpar-2 har krypterat och vice versa.
    hehe

Rattle
    Gäst
    Finns ju en riktigt trevlig nyckel som man kan skriva till ett kort, den börjar med 00

/Rattle

Liknande ämnen

1. Nycklar
    Av marcus 10 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 11:40
  2. Nycklar????
    Av valentindvd i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 09:50
  3. OP-nycklar
    Av tonu i forum Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-06-01, 22:20
  4. Vilka OP Nycklar styr vad`?
    Av IceBird i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 11:50
  5. [LÖST] Nycklar !
    Av thure i forum Com Hem
    Senaste inlägg: 2002-11-12, 17:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss