Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: vilka nycklar?

rsacas5
    Gäst
    Arkad nej jag kan inte mycket om RSA som du förstod, dock klarnade det när jag såg ett blockschema över hur du menar "Observera andra": ny-nyckel bestäms. Vad jag var ute efter var att kunna förbigå den sk "private key"(MK) här av bug som tex BC 52(bara som jämförelse"glöm")... men när jag testat comhemkortet så har jag fått en uppfatting om att det hela är mycket slarvigt gjort Viaccess biten vilket jag kan förstå varför ödsla tid på det... (många kommandon biter på samma sak...) Men saksamma det är conax vi håller på med här RSA måste läsa mer om det.
    När man tänker ett steg till så finns det ju verkligen stora saker man kan göra med RSA tex kryptera allt som skickas datum ua sa eventid undrar varför det går öppet? Visst datum etc kanske inte är så angeleläget att kryptera. Men varför ska man igentligen kunna läsa hur länge man har abonemangs tid etc?...Jag förstår inte det där.
    Är det kortet som inte hinner med att dekryptera eller finns inte möjligheten att köra ex:256bit kryptering på det tex? /minnesutrymme?
    Liksom allt som är krypterat=längre tid att förstå.Ännu längre innan det blir public... jaja bara lite funderingar...
    Surrigt det där inte lätt att förklara

...00 Rattle nice hint

rsacas5
    Gäst
    men ååå nu känner jag mig riktigt dum det är ju camen där av att inte det finns mer möjligheter ang viaccess *korkad*
    Walking to the GRAVE!

Liknande ämnen

1. Nycklar
    Av marcus 10 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 11:40
  2. Nycklar????
    Av valentindvd i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 09:50
  3. OP-nycklar
    Av tonu i forum Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-06-01, 22:20
  4. Vilka OP Nycklar styr vad`?
    Av IceBird i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 11:50
  5. [LÖST] Nycklar !
    Av thure i forum Com Hem
    Senaste inlägg: 2002-11-12, 17:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss