Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: En fråga?

En fråga?

Gjorde ett au kort för boxer enligt guiden. Men för en tid sedan slutade det att fungera och jag var tvungen att lägga in en ny nyckel på kortet. Rätta mig om jag har fel, men ska inte AU-kortet sköta detta själv. Eller vad är då skillnaden mella AU och vanliga kort??

8)

au ska göra det själv! vad använder du för filer? funkar MK nycklarna?

yapp

MK nycklarna fungerar nu ja. Laddade ner några slipstream filer nånstans som jag kompletterade med nycklarna i "den tomma providern.txt" på lerladdningssidan + nya nycklar som står under "koder".
    Allt fungerar perfekt förutom att jag fick lägga in en ny nyckel för en tid sedan då kortet "dog". Har kört med kortet i knappt en månad.
    Anväder Funprom 2.47 och funcard.

hmm...fattade inte mycket av det men men....har du testat att bara ha MK nycklarna i? du ska ha SA och UA också...sätt i kortet i mottagaren och vänta i upp till en timme! la du in nycklarna i slipstream filerna med slipstream editorn?...som sagt..jag fattade inte mycket av vad du skrev =D

yap

Jag använde Funprom för att lägga in MK nycklarna. I Funprom är alla SA och UA 000000.... (nollade).
    Kollar man i slipstream editorn (int.hex och flash.hex) så är (SHARED) och (UNIQUE) i olika koder, men inte i ext.hex där dem är nollade.
    Ska det vara så här?
    Och om inte vad är UA och SA?
    Slipstream filerna är hämtade direkt från downloadsidan och inte modifierade mer än med nya nycklar.

Tack för hjälpen
    /M

:roll:

Hur skulle det kunna fungera om du du har 000000 i SA?
    Då kan du aldrig få någon uppdatering
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Re: yap

Citat Ursprungligen postat av marcusbest
    Jag använde Funprom för att lägga in MK nycklarna. I Funprom är alla SA och UA 000000.... (nollade).
    Kollar man i slipstream editorn (int.hex och flash.hex) så är (SHARED) och (UNIQUE) i olika koder, men inte i ext.hex där dem är nollade.
    Ska det vara så här?
    Och om inte vad är UA och SA?
    Slipstream filerna är hämtade direkt från downloadsidan och inte modifierade mer än med nya nycklar.

Tack för hjälpen
    /M

:roll:
    jag tycker att du ska ta en titt på guiden på www.zappafree.com :wink:

hmm

Har tittat i guider på zappafree men jag fattar fortfarande inte va det ska stå under SA?? Det finns ju ingen guide för Funprom som är den miljön jag använder.

Hur ofta uppdaterar dom nycklarna egentligen?

Fråga: Blir det inte ett AU kort om man bränner Slipstream filerna som finns att ladda hem i filarkivet på guidesidan?

Om inte DU fyller dom med rätt innehåll så kan dom inte ett skit.

In med giltig MK04 + tillhörande SA på 00C800

Mk + SA är ett par och ingen av dom fungerar utan sin partner (något förenklat uttryckt)
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

hmm

hmm... jag tror att jag blandar ihop allting.

Tror att du menar
    tex:
    ATT MK:
    Ident: 00C800
    [0C] xx xx xx xx xx xx xx

GER SA: xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx

Men i Funprom heter så fall MK; Hex och SA; Multimac

:roll: Eller ska jag gå och hänga mig? :roll:

Kortet fungerar alltså. Det är bara det att det dog för ung. en vecka sedan. Och då fick jag bränna in:

"
    Ident: 00C800
    [0C] 2B...........
    "

för att det skulle funka igen. Därför blev jag misstänksam att det inte uppdaterar sig själv som ett AU-kort ska.
    Har inte befattat mig med något sånt här innan förrens för ett par veckor sedan då jag skaffade box och brände ett FunCard. Så ni får ursäkta korkade frågor.

Tack till alla som försökt hjälpa till.

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 08:29
  2. Pc-frÅga?
    Av Carina i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 17:44
  3. En Fråga...
    Av choowie i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-12, 14:27
  4. dum fråga
    Av vukan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 22:52
  5. tja en fråga
    Av xzenon i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-16, 06:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss