Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: TechniSat SkyStar 1 CI

  1. #1
    ch2001
    Gäst

    TechniSat SkyStar 1 CI

    det här pc kortet är perfekt för comhem om man har en via cam

    och det finns progg för cartsharing


    An add-on Common Interface PCI adapter for the SkyStar 1 PCI DVB card, to accept two CI-Modules (CAMs) for descrambling pay-TV broadcasts with the appropriate smartcard. - Two Common Interface slots for CI-Modules

  2. #2
    Nej, skystar1 är ett DVB-S kort. Man behöver motsvarande DVB-C kort (vilket jag har) och visst man kan titta på sina betalda kanaler i datorn med sitt originalkort, inget konstigt med det. Men cardsharing tror jag inte funkar med CI-interfacet. Man ska nog ha ett Phoenix-interface på serieporten men tyvärr finns inga plugin för cardsharing (vad jag vet) som stödjer comhems kort som är conax tunnlat i viaccess. Eller har du provat så du vet att det funkar?
    Ronny

  3. #3
    Jag tror inte heller att det funkar så bra med hårdvarucam och CI. Det kopplas väl direkt till mottagaren.
    Jag har planer på att bygga phoenix och kolla på att koda en camemulator som funkar till comhem-kort. Jag har faktiskt fixat samtliga komponenter till phoenix och planerar att sätta ihop det de närmsta veckorna.
    När det gäller camemulator så ska det väl inte vara så svårt. Antar att det består av att kommunicera rätt information till och från smartkortet.
    Har man specar för hur kommunikationen funkar för viaccess resp conax så ska det väl inte vara så svårt att lista ut hur tunnlingen är gjord. Lite loggar på det sen så ska det väl lösa sig.
    På grund av tidbrist så hinner jag nog ingen tid att kolla upp viaccess och conax kommunikationen före sommaren. Är det så att någon har komplett infomation om protokollen så ska jag kolla på det snarast möjligt.

Liknande ämnen

  1. Skystar 2?
    Av fragge i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 17:00
  2. Technisat digicorder HD s2
    Av penta77 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 11:25
  3. SkyStar 2 TV PCI
    Av [DanX] i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-03-21, 12:03
  4. SkyStar-1 DVB-C CA Viaccess/SoftCam
    Av D2vid i forum Viaccess
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 18:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss