Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 38

Ämne: Ucs 2000 keyfinder

  1. #21
    slut på ram minne?

  2. #22
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    njaa... ram-minnet har inte så mycket att göra... jag hade bara 512mb i burken från början och jag lå på 16000 k keys/s ändå... nu har jag 3x512mb i och den ligger fortfarande på 16000 k keys/s i windows... sen eftersom programmet utför mattematiska beräkningar så går allt genom processorn...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #23
    jag menade att han hade för mycket igång så att växlingsfilen va för stor...

  4. #24
    Kan man köra keyfinder i unix? Om inte så vet någon ifall det kommer?

  5. #25
    Nix det finns ingen Unix variant
    Det verkar inte vara någon på G heller, det har nått med säkerheten att göra.
    Det är många som tjatat om det på deras forum för det står många unix burkar ute som skulle kunna användas
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #26
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    @surfarn
    Med lite linux kunskap så går det att köra det men det är ingen dans på rosor... Och du måste köra det i X-miljö... Jag testade att köra igång keyfinder med winex och det gick hyffsat bra... Efter lite extra parametrar så rulla det på ganska så bra... Men som sagt är detta ingen officiell lösning...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #27
    GRATTIS T-Bird!!!

    Såg att du lyckets slita dig upp på top 100 listan på ucs. inte dåligt jobbat, vågar man fråga hur många du har sökt :?: 8)

    Va bara tvungen att nämna det, skulle gärna vara där själv.

    Synd det där med att ucs keyfinder inte får att köra på unik, farsan har just köpt en ny Power mac G5 1,8 GHz dual power. de hade ju vatt kul att testa vad den går för. Hur många gånger har man inte haft diskussionen vilken dator som är snabbast :wink:

    /klas

  8. #28
    THX

    Har äntligen lyckats kravla mig in på total listan, nästa mål är att få samma placering på bägge listorna men det tar väl ett år till :shock:
    Innan dess så får vi hoppas att söket är över
    Du behöver en bra bit över 2K för att komma in just nu
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    @klas
    min p4 3.0 ht ligger runt 22000 k keys/s... visserligen har jag emulerat keyfinder i linux så det kan bero på det också... men kör jag det i windows så ligger jag runt 16000 k keys/s
    Sitter i det läget att jag har två linux-burkar. jag har arbetat m ed ett cluster-projekt så det skulle vara roligt att testa det. Är det svårt att emulera keyfinder i linux? har du någon manual om hur man gör. ?
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  10. #30
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Finns ingen manual... Dock MÅSTE du köra det i X systemet annars blir det strull... Använd WineX... Funka bra för mej...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. AES-keyfinder
    Av Kalle_P i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 12:44
  2. UCS Keyfinder, vad gör den?
    Av the judge i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-17, 21:11
  3. Search speed på UCS Keyfinder
    Av fagerhultarn i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 19:34
  4. usc KeyFinder
    Av lemmy i forum Övrigt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2003-11-13, 23:44
  5. [LÖST] Keyfinder hjälp.
    Av vukan i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-07, 20:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss