Är det någon som råkat ut för när ni bränt en film att textremsan hammnar under tvrutan för att den änrar format automatiskt till 16:9 format utan att man kan påverka detta, eller finns det något knep, vore tacksam för någon förklaring
Är det någon som råkat ut för när ni bränt en film att textremsan hammnar under tvrutan för att den änrar format automatiskt till 16:9 format utan att man kan påverka detta, eller finns det något knep, vore tacksam för någon förklaring
hur har du brännt filmen och i vilket format? vad menar du med "under tvrutan" ??
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Det är en dvdrip i svcd format, och jag har bränt den med nero med överbränning som alla andra filmer, det är bara halva texten som syns den ligger för långt ner helt enkelt.
Om du vill ha texten rätt ska du encodea in texten i filmen så den ligger där permanent annars blir det inget bra... Du hittar några bra guider till detta på www.doom9.org....
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Texten låg redan inlagd på filmen när jag plockade hem den så den borde ligga rätt reden från början tycker jag
Och när jag tittar på den i datorn ser jag hela texten,
Jo det har du rätt i... Har du kollat dina inställningar på din dvd?
Ja , jag ställer den på panorama men när jag startar filmen ändrar dvdn automatiskt till 16:9 format och det resulterar i att texten hamnar för långt ner.
Har du widescreen tv?
Ja det har jag, och där har jag ochså ställt in panorama, men det hjälper inte