Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Textremsa

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Textremsa

Är det någon som råkat ut för när ni bränt en film att textremsan hammnar under tvrutan för att den änrar format automatiskt till 16:9 format utan att man kan påverka detta, eller finns det något knep, vore tacksam för någon förklaring

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    hur har du brännt filmen och i vilket format? vad menar du med "under tvrutan" ??
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Det är en dvdrip i svcd format, och jag har bränt den med nero med överbränning som alla andra filmer, det är bara halva texten som syns den ligger för långt ner helt enkelt.

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Om du vill ha texten rätt ska du encodea in texten i filmen så den ligger där permanent annars blir det inget bra... Du hittar några bra guider till detta på www.doom9.org....
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Texten låg redan inlagd på filmen när jag plockade hem den så den borde ligga rätt reden från början tycker jag

Och när jag tittar på den i datorn ser jag hela texten,

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Jo det har du rätt i... Har du kollat dina inställningar på din dvd?

Ja , jag ställer den på panorama men när jag startar filmen ändrar dvdn automatiskt till 16:9 format och det resulterar i att texten hamnar för långt ner.

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Har du widescreen tv?

Ja det har jag, och där har jag ochså ställt in panorama, men det hjälper inte

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss