Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Vide*guard m*dul

Vide*guard m*dul

http://viaccessfree.org/images/videoguard_cam.gif

Detta är en Vide*guard m*dul, levereras bara till kabelföretag dock, men spelar ingen roll den finns i allafall. :lol:
    "Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your a*s and pull the f**king trigger 'til it goes 'click'"

skit igen
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Ojojoj... Får väll ta hem en sådan då...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

men man kan bara köra orginal kort i dom nya modulerna eller?

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Nobody knows just nu eftersom inte har lyckats knäcka videoguard så vi får se...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

<går det änns att knäcka detta system

Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Nobody knows just nu eftersom inte har lyckats knäcka videoguard så vi får se...
    @Snouser
    Är det nått som känns otydligt i ovanstående?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

tar en titt här:http://www.viasat.nu/kabel/tekniskinfo.htm,
    finns de moduler,så är de ett steg framåt,för dom icke godkända mottagare.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

Folket som håller på med att ta fram krypteringsformer och sånt, jobbar som så att de säljer sina system för dyra pengar och kostar en masssa stålar för kabelbolagen. Men sen när det är dags för att fylla företagskassan, så släpper de nån hemlighet här och där om kryptsystemet så det kan bli knäckt. Då måste kabelbolagen köpa in ny system och version 2 av krypteringsformen :wink:

Vide*guard är gjord av Israeliska Säkerhetstjänsten, så inte blir det lätt att knäcka den bara så där. Om nu nån då inte släpper ut lite hemlisar om denna kryptering, det är media mogulen Rupert Murdochs bolag som äger rättigheterna.

Vad jag förstått så går Vide*guard krypteringen ut på en massa siffror kombinerat från olika saker t.ex boxens serienummer-moduletsserienummer och så vidare! Sky Digital har haft systemet i 6 år har jag för mig och ingen har knäckt det än så länge!
    "Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your a*s and pull the f**king trigger 'til it goes 'click'"

streemade inte israeliska säkerhetstjänsten ut bilder på ett misiltest via satelit förra året. gick en live feed i flera dagar om jag inte minns fel... kanske är bra på att göra kryptering men sämre på att använda den

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss