på hustaket mit emot mitt köksfönster liger en parabol och pekar rakt upp i luften vad kan dom få in
detta är i skåne
på hustaket mit emot mitt köksfönster liger en parabol och pekar rakt upp i luften vad kan dom få in
detta är i skåne
Troligtvis ingenting... Kanske har blåst ner?
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Där nere är ni ju inte kloka, så det kan ju vara vad som helst.
Men skämt åsido, det finns ju hur mycket som helst att titta eller lyssna på på himlen. Det kan rent av vara någon amatörastronom som letar efter ET.
Nollvision i skogen
Kan ligga en poäng i det... Dock vet jag själv som bor här nere i Skåna att RAKT upp finns det inte så mycket kanaler :/
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
"hjälp det bor en rymdgubbe här"Ursprungligen postat av cichlidae
Det kan ju förklara dom konstiga ljusskenen på nätterna
Det beror ju på vad det är för sorts parabol också. Dom gamla klassiska med huvudet placerat i mitten ska ju riktas rakt mot sateliten/stjärnan/rymdstationen eller vad man nu vill lyssna på.
Grejen är att det ligger en djäkla massa skrot uppe i himlen som man kan lyssna på så det kan vara vad som helst som sagt. Radio och TV säder ju sina egna interna sändningar mellan korrespondenter och stationen via satelit ibland. Kanske någon tjuvlyssnar på en sådan. Kanske någon har en satelittelefon..
Nollvision i skogen
Mycket troligt.... Eller så ser han/hon bara på TV.Ursprungligen postat av snugge
jag var över och knackade på
fick detta svar "vilken parabol"
Kanske är ett fågelbad.
Nollvision i skogen