Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: Hur ligger det egentligen till?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Hur ligger det egentligen till?

Mycket snack till höger och vänster om lösningar.... och folk som har en kompis som har en kompis som har hört.....

Kommer dom som har någorlunda koll på läget någonvart med lösningen till vårat problem eller står dom bara och stampar? :cry:

just nu står dom bara där och stampar
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

toxie, de har inte ens kommit så långt

Står och stampar...

Citat Ursprungligen postat av toxie
    just nu står dom bara där och stampar
    Vilka då...? Kan du specificera vilka "DOM" är, som bara står & stampar? :lol:

Så här är det, dom oerhört FÅ som över huvudtaget har en aning om vilken krets som sitter på CH's nya kort kommer INTE att lämpa det här i knäet på den publika marknaden, så enkelt är det, face the facts.

Så till er som "sitter & väntar", ge upp, skaffa abonnemang el. byt system... Förresten, skaffa abonnemang, dom systemen vi har idag är ju på väg att släcka i blåbärsskogen med sina kort/algo-byten.
    År 2004 blir året då en epok går i kvav, "Free-TV" är på sin slutspurt nu, det är det publika som har orsakat det, jag har sagt det i många år och jag säger det igen: Kan ALLA se på "Free-TV" så kommer bolagen att slå tillbaka, detta är som sagt året det tog slut...

Till dom av er som har svårt att förstå det jag skriver, tänk på "Dreamcard" det fick gå helt ostraffat i MER än 3 år, VARFÖR?
    - jo, det var kanske 2-3000 som hade tillgång till det, = CD sket i det
    Vad hände när CD upptäckte att det fanns filer för ALLA? -Jo, man bytte ut alla SLE44'or. Vad hände när ALLA återigen kunde titta gratis? -jo, man drog in alla 3232'or & gick över på nano 63... Återigen kan "ALLA" titta gratis, vad händer DÅ? -Jo, vänta så får ni se 8)

Läs detta 2 ggr. innan ni kommer med skit av nåt slag, don't kill the messenger, detta är bara fakta, hur lite ni än gillar det...

Visst, Nån "vanlig" kanske kommer att hacka CH & lägga lösningen publikt, men med tanke på chipet som dom använder sig av anser jag att den chansen är en på miljarden, så visst, ge inte upp, sitt där & vänta.

Till er som läser detta, Glad Påsk!
    * Sunt förnuft är lätt att bära *

* Fördomsfull, jag? näe jag ser bara ner på ointelligenta människor *

* Köp aldrig grejor utan instr.bok om du måste fråga nån hur du ska använda dem *

:evil: jag har bara besvarad första inlägget,och inget annat,men grattis,att du kan lite mer om detta :twisted:
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

jag tror att comhem kan bli hackad men de riktiga hackers har inte
    gett sig in i den .
    när hackers hackar in på microsoft och tjuvar deras koder, tror du verkligen inte att de kan hacka ett comhem sk*t rsa kort . :shock:

de är bara vi som är dåliga kanske några av oss är bra men har inte tillräckligt med resurser :shock:

Citat Ursprungligen postat av lovecard
    jag tror att comhem kan bli hackad men de riktiga hackers har inte
    gett sig in i den .
    när hackers hackar in på microsoft och tjuvar deras koder, tror du verkligen inte att de kan hacka ett comhem sk*t rsa kort . :shock:

de är bara vi som är dåliga kanske några av oss är bra men har inte tillräckligt med resurser :shock:
    Det är inte det som är poängen. Det är klart att det går, med obegränsade resurser osv. Men det är så svårt, dyrt och krångligt att det inte är värt det. Precis vad allt säkerhetstänkande går ut på.

att "knäcka" systemet dvs conax som bygger på RSA får anses som i stort sett omöjligt så hela conax systemet bygger på kryptografiska principer som testats i evigheter (i datasammanhang), att knäcka korten och därigenom få ut nycklar kan däremot gå, men chanserna får även där ses som minimala.

[quote="lovecard"]
    quote]

Om du tänker på Windows 2000 källkoden så var det ingen hacker som snodde den (iallafall inte direkt från Microsoft), utan ett företag som hade blivit betrodda med delar av källkoden för att utveckla egen programvara som läckte på ett eller annat sätt.
    Alla frågor om digitaltv ska i första hand ställas i forumen, och aldrig i PM till crew.

nej jag menar inte bara när de hackar microsoft , i USA kan de hacka all
    RSA kryptering . USA folket kan så mycket om datorer och krypterings
    teknik, hade nån 2600 crew från usa analyserat ett comhem kort så tror jag de hade lätt knäckt de, jag tror också en 17 åring från USA kan knäcka den här comhem rsa kortet , men vi måste erkänna att vi är dåliga bara på hacking :cry:

Liknande ämnen

1. Var ligger ts-filerna
    Av pethik3 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 11:08
  2. ny kod 22 ligger ute (tydligen fejk)
    Av Dizzy_dan i forum Canal Digital
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 00:20
  3. Ligger stopstop nere ?
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-07-22, 08:22
  4. nyckel 20 ligger publikt på ssh
    Av a00sambe i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 08:44
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 20:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss