Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 76

Ämne: Wce-107????

För att köra WCE107-108 bör du ha win 2000 eller nyare. Jag har en WCE108 som inställd för 9802S med cam 2,01 och funkar perfekt. Tidigare körde jag WCE 107 och hade zapp problem med den då kanalerna inte "bet" och man fick plocka med kanalerna för att få i gång dem. Om någon har probem kan jag maila den färdiga filen.

Skrev ett tidigare inlägg om att allt funkade bra med wce107 men så var ej fallet....bytte nu till wce109 o nu verkar allt funka 100% på min 9802 ........tack för det..

Hej

Får ej WCE att fungera är det någon som har inställningarna som gäller för Philips CD box?

baud=9600, atr = 3b 24 00 30 42 30 30 borde fungera
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Bara för info kör vi wce107 på en mycket gammal dator med w95 har en 9802s på den med baud 8861 men jag har editerat conax.dat och lagt ditt index 21 oxxå om det nu har någon betydelse vet jag ej men funkar gör det
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

Får det inte att funka??Står såhär....Waiting for reset(get reset)

Starta Wce 107 ("ducken") starta mottagaren, då ska det rabbla en massa text med lite gula fält. det kian krångla lite ibland me dra ut SI så ska det funka.

Är det bara att klicka på wce.exe och sen sätta på motagaren menar du?

Dert står bara Waiting for Reset

Citat Ursprungligen postat av Nemo
    Starta Wce 107 ("ducken") starta mottagaren, då ska det rabbla en massa text med lite gula fält. det kian krångla lite ibland me dra ut SI så ska det funka.
    Det verkar som om det inte är någon kontakt med kortet...
    Men när jag kör Lincaremu då funkar kontakten mellan dator och kort...Vad gör jag för fel?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss