Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nokia 220s + conax modul ver. 4 + MII

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Nokia 220s + conax modul ver. 4 + MII

Igår damp dom ner i postlådan. Ny modul och nytt MII-kort. Jag springer genast in och drar igång min MP3.5 och programerar med senaste spöket. Sen forsätter jag i rask takt in till tv'n och trycker in kortet i CA-modulen. Vad händer? Jo, det är helt svart i rutan. Men skam den som ger sig. Jag programerar om och testar på nytt, med samma resultat. Så här håller jag på en bra stund. Ända tills en bekant tipsar om detta eminenta forum. Jag gick in och sökte lite, och hittade en tråd med precis mitt problem. Det visade sig att lösningen på problemet var att vända kortet ops: . Tydligen så ska kortet sitta med chipet uppåt i modulen, tvärtemot vad som är fallet i viasat-kortläsaren. Så jag rusade in till tv'n igen och vände kortet och startade om mottagaren . Bild direkt! Så tack för alla goda tips och råd! Och alla ni andra som står i begrepp att köpa ca-modul. Tänk på att vända kortet rätt!

Kan väl tillägga också att kundtjänst på CD far med osanning. Jag ringde och frågade om hur man skulle gå till väga om man ville ha grundutbudet hos CD med en (godkänd) viasat-box (ville ha tv4 och kanal 5). Deras svar blev att det inte alls fungerar med conax-modul. Istället ville dom pracka på mig en CD-box och ett dyrt abbonemang. Då surna jag till och köpte ett MII-kort och en conax-modul istället. Snacka om att dom biter sig själv i ryggen om dom bemöter nya kunder på det viset. Så CD's kundtjänst kan köra upp telefonluren någonstans där solen inte skiner och sluta ljuga för folk!!

Hej!
    Jag har också försökt vid flera tillfällen beställa ett bas abonnemang från CD. Men de säger att de inte kan sälja till mig eftersom jag har en icke godkänd mottagare, jag har en 9802S med Conax modul 4.0!?

De har tydligen tillräckligt med betalande kunder :wink:

Vi får väl börja göra som CD. Ljuga (om vad man har för typ av mottagare).

Liknande ämnen

1. Nokia 9802 S- modul till conax
    Av musse64 i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 16:47
  2. Nokia 220s
    Av kgb i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 19:53
  3. Nokia 220s
    Av henkelarsson i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 00:55
  4. Nokia 220s
    Av henkelarsson i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-02, 20:38
  5. nokia 9802 med conax modul
    Av johan455 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-27, 21:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss